דיווח: 188 אלף חיילים רוסים נהרגו או נפצעו מאז תחילת המלחמה

ראשי הצבא האוקראיני מעריכים כי מספר האבידות והפציעות בקרב החיילים הרוסים גבוה רבה יותר ממה שסברו תחילה. במקביל, בעוד שהרוסים טוענים כי העברת נשק מערבי לאוקראינה יוביל לעימות גרעני - האוקראינים מרגיעים ואומרים: "פוטין לא מוכן ללחוץ על הכפתור האדום"

טנקים רוסיים בעיר מריופול
טנקים רוסיים בעיר מריופול | צילום: רויטרס

ראשי הצבא האוקראיני מעריכים כי כ-188 אלף חיילים רוסים נהרגו או נפצעו מאז החלה המלחמה באוקראינה עם הפלישה הרוסית ב-24 לפברואר 2022, כך דיווח היום (רביעי) עיתון ה"פננשיאל טיימס" הבריטי. מדובר בהערכה גבוהה בהרבה מזו שסברו

על כך הוסיף יועץ לשכת הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי, מיכאלו פודוליאק, כי על המערב להתעלם מאיומיו הגרעיניים של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. הקרמלין כזכור טען כי יפנה לעימות גרעיני אם אירופה וארצות הברית יגדילו את אספקת אמצעי הלחימה שלהן לאוקראינה. "פוטין לא מוכן ללחוץ על הכפתור האדום" אמר פודוליאק, "כיוון שרוסיה מבינה את ההשלכות".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נוחת בארצות הברית
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נוחת בארצות הברית | צילום: מתוך טוויטר

"כל שימוש בנשק גרעיני, אפילו טקטי, יוביל למוות בלתי נמנע של רוב האליטה הפוליטית הרוסית. הם מבינים את זה היטב". הוסיף פודוליאק. "מוסקבה מבינה שהיא תעמוד בפני גמול מיידי, שכן מעצמות גרעיניות אחרות שלחו אזהרה ברורה מאוד.

בעוד מדינות המערב התחייבו לשלוח נשק, כולל טנקים, לאוקראינה - ויאצ'סלב ולודין, בעל ברית פוליטי של פוטין ויו"ר הפרלמנט הרוסי, אמר שהמערב מסתכן ב"מלחמה איומה". ולודין אמר בשבוע שעבר: "פוליטיקאים זרים שמקבלים החלטות כאלו צריכים להבין שזה עלול להסתיים בטרגדיה עולמית שתחריב את מדינותיהם".

נשיא רוסיה פוטין מבקר במרכז אימונים צבאי בעיר ריאזאן
נשיא רוסיה פוטין מבקר במרכז אימונים צבאי בעיר ריאזאן | צילום: רויטרס

גם ראש ממשלת רוסיה ונשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב , שכיום הוא סגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה , הזהיר כי מוסקבה "עלולה להשתמש בנשק גרעיני אם צבאה יובס באוקראינה".