אוסטרליה מבקשת להמית חתולי רחוב: "צדים חיות בסכנת הכחדה"

הממשלה טוענת כי החתולים הורגים ציפורים וזוחלים במדינה, ולכן מבקשת לקדם מדיניות שמטרתה להגן על זנים מקומיים: "לא שונאים אותם". גורמים רבים מתקוממים נגד המהלך: "מדיניות אכזרית"

חתול
חתול | צילום: שאטרסטוק

ממשלת אוסטרליה מתכננת להמית שני מיליון חתולי רחוב, מספר המהווה חלק מהותי מהכמות שלהם במדינה, המוערכת בכמות של בין שניים לשישה מיליון. זאת, משום שבעלי החיים, שהגיעו ליבשת במאה ה-17, חיים בעיקר בטבע וצדים זנים מקומיים שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה. בקווינסלנד אף הגדילו לעשות והקימו מועצה שתשלם עשרה דולרים אוסטרליים לכל אחד שימסור גולגולת חתול.

ארגון PETA, הפועל למען זכויות בעלי חיים, הודיע כי מדובר במדיניות אכזרית. "החתולים צדים בקלות את החיות המקומיות. הם הרגו כמיליון ציפורים וכ-1.7 מיליון זוחלים", מסר דובר משרד הסביבה והאנרגיה גאורגי אנרדוס, והוסיף: "אנחנו לא שונאים אותם. אנחנו בוחרים להציל זנים מסוימים".

חתול
חתול | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

הממונה על בעלי חיים בסכנת הכחדה מסר כי חתולי הרחוב מהווים את הסכנה הגדולה ביותר על זנים מקומיים במדינה, וצדו כבר כ-20 מיני חיות המוכרזות ככאלה. הדבר מסוכן במיוחד משום שכ-80% מהיונקים וכ-45% מציפורי האי, שהיה מנותק במשך אלפי שנים משאר אוכלוסיית העולם, לא קיימות בשום מקום אחר.

מנגד, קיימים מתנגדים למדיניות. הבולטים בהם הם הזמר מוריסי, השחקנית הידועה בריז'יט ברדו וכן דיקן אוניברסטה מקומית הפעיל למען שימור הסביבה טים דוהרטי. דוהרטי הסביר: "אין דרך להעריך את מספר החתולים במדינה. הממשלה קבעה יעד והוא מבוסס על מספר לא אמין. לדעתי, המספר המוערך גבוה בהרבה מהכמות האמיתית שלהם בטבע".

הבעיה אינה ייחודית לאוסטרליה. גם בניו זילנד, ראש הממשלה הקודם ג'ון קי קידם מדיניות שמעודדת אנשים לא לאמץ חתול נוסף לאחר מות חיית המחמד שלהם. כמו כן, אזור מסוים במדינה החליט כי יאסור על בני אדם על אימוצם כחיות מחמד.