רגע לפני חג המולד: מאות טיסות בוטלו בארה"ב בעקבות התפשטות האומיקרון

לצד עשרות ביטולי טיסות לארץ, שלוש חברות תעופה אמריקניות, וכמה נוספות באוסטרליה ביטלו את טיסותיהן, בעקבות כניסת אנשי צוות לבידוד ועלייה חדה במקרי ההדבקה. "עובדים על פתרון שיביא את הלקוחות במהירות ובבטיחות ליעדם"

שדה תעופה בארה"ב בימי קורונה
שדה תעופה בארה"ב בימי קורונה | צילום: רויטרס

שלוש חברות תעופה בארצות הברית ביטלו הלילה (שישי) מאות טיסות, רגע לפני ערב חג המולד, בעקבות התפשטות וריאנט האומיקרון. "הזינוק במספר מקרי ההדבקה באומיקרון בשבוע האחרון משפיע ישירות על צוותי התעופה", נכתב בהודעת חברת "יונייטד איירליינס".

בנוסף, גם באוסטרליה בוטלו עשרות טיסות, אחרי שמאות עובדים נכנסו לבידוד. "אנחנו מתנצלים בפני קהל לקוחותינו בעיכוב בתוכניות החג שלהם", נכתב בהודעת חברת "דלתא" האמריקנית. "אנשינו עובדים על פתרון שיביא אותם במהירות המירבית ובבטיחות ליעדם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2312212048' autoplay='0' credit='' desc='הנוסעים לא עברו ועדת חריגים – הטיסות יצאו עם מאות מושבים ריקים' poster='' kid='1_u6k60har' duration='156']

במקביל, בעקבות הפיכת מדינות רבות בעולם לאדומות הקריסה שוב את לוח הטיסות לישראל וממנה. חברות תעופה זרות רבות מפסיקות לטוס לארץ, ביניהן "בריטיש איירליינס" וגם "וירג'ין", הפסיקו בינתיים את הטיסות עד אמצע החודש הבא. "אייר קנדה" הודיעה על ביטולים עד חודש מרץ. גם "ריינאייר" הצרפתית ביטלה חלק נכבד מהטיסות שלה לישראל, וכך גם "אייר אירופה" שביטלה טיסות לספרד.

גם חברות התעופה הישראליות במשבר קשה. על הגל החדש עדיין אין מתווה פיצויים והנוסעים דורשים את הכסף בחזרה. בינתיים, בארקיע הטייסים עומדים לפני עוד גל של קיצוצים והם כבר פתחו בשביתה איטלקית, וגם המצוק באל על אמיתית. מאחר וועדת החריגים אינה מאשרת כמעט יציאה מהארץ - טיסות רבות יוצאות ריקות, או עם נוסעים בודדים בלבד.