"נמלט ותקף אנשים": גמל ברח מפינת ליטוף בטנסי ורמס שני גברים למוות

כוחות המשטרה שהגיעו לזירת האירוע מצאו שני גברים מחוסרי הכרה ובעל חיים מתפרע - שעודנו חופשי. בזמן שניסו לפנות את הפצועים לקבלת טיפול רפואי, הגמל תקף את רכב המשטרה והתקרב לעבר הכוחות, שנאלצו בתגובה להרוג אותו במקום

גמל (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

גמל שנמלט בחמישי האחרון מפינת ליטוף בגן החיות של טנסי שבדרום ארצות הברית, הביא למותם של שני גברים לאחר שפצע אותם קשות - ולבסוף נוטרל על ידי כוחות המשטרה. הכוחות הגיעו לזירת האירוע בעקבות דיווח על גמל משוחרר על יד חווה מקומית, אשר תקף אנשים והתפרע במקום. כשהגיעו הכוחות לזירה הם מצאו שני קורבנות מחוסרי הכרה, וגמל שעודנו מסתובב חופשי.

צוותי ההצלה והמשטרה המקומית ניסו לסייע לקורבנות ולחלצם מהמקום, אלא שהחיה נשארה תוקפנית והיוותה עבורם איום. מהרשויות המקומיות נמסר כי "הגמל תקף את רכב המשטרה ולאחר מכן נע לעבר הכוחות, שניסו לחלץ באותו זמן את אחד הקורבנות ולהעבירו לידי גורמי הרפואה".

השוטרים נאלצו להרוג את בעל החיים במקום בגלל הסכנה שהוא היווה לציבור. שני הרוגים הינם בובי מת'ני בן ה-42 וטומי גאן בן ה-67, אשר סבלו מפציעות חמורות שלבסוף הביאו למותם במקום. פקחים ממשרד החקלאות האמריקני ציינו כי דיווחו בעבר על טיפול לקוי בבעלי חיים בפינת הליטוף המדוברת, לצד בעיות רגולטוריות שזוהו במקום.

עוד ביולי 2019 דיווח אחד הפקחים כי "המקור היחידי שנגיש למי שתייה עבור הגמלים והזברות היה נחל בוצי, קטן ורדוד - אשר עובר במתחם, וטו לא". בנוסף, עוד קודם לכן באוקטובר 2018, דיווח מפקח כי "הציבור ליטף והאכיל בעלי חיים במקום ללא כל עובד או מלווה שנכח שם".