דיווח: רוסיה שורפת גז כי "אף אחד לא רוצה לקנות ממנה"

לפי דיווחים, באסדת הגז הממוקמת בפורטוביה, הסמוכה לגבול רוסיה-פינלנד, נשרפים בכל יום מעל 4 מיליון מ"ק של גז טבעי בשווי מוערך של 10 מיליון דולר. הגז הטבעי אמור היה להימכר לגרמניה, אך זו מסרבת לקנות מרוסיה בגלל המלחמה באוקראינה. בינתיים, נמשכות ההפצצות בחרקיב

זמן צפייה: 01:23

בעוד מחירי הגז באירופה מזנקים - רוסיה שורפת בכל יום גז טבעי בשווי שמוערך בעשרה מיליון דולר, כך מדווחים היום (שבת) ברשת החדשות BBC. הסיבה לכך היא שמדינות אירופה הפסיקו לקנות מרוסיה גז, בתגובה לתקופנותה במלחמה עם אוקראינה.

חברת המחקר ופיתוח האנרגיה "Rystad Energy" טוענים כי יותר מארבעה מיליון מ"ק של גז נשרפים בכל יום באסדת הגז הממוקמת צפונית לסנט פטרסבורג, בקרבת הגבול של רוסיה עם פינלנד. מדענים מודאגים מהכמות הגדולה של פליטות פחמן דו-חמצני ופיח לאוויר, במיוחד באזור הצפוני בו ממוקמת האסדה, מחשש להתחממות הקרחונים באזור.

ברוסיה שורפים גז לאחר שמדינות אירופה מסרבים לקנות מהם
ברוסיה שורפים גז לאחר שמדינות אירופה מסרבים לקנות מהם | צילום: רויטרס

הדיווחים הגיעו לראשונה מאזרחים פיניים שראו להבות חריגות מהאזור, מוקדם יותר הקיץ. הצינור שמזרים גז מרוסיה לגרמניה נותק בתחילת הקיץ, ולטענת הרוסים מדובר בתקלה טכנית. אולם גרמניה הבהירו שמדובר במהלך פוליטי שמגיע בתגובה לפלישת רוסיה לאוקראינה, לפני חצי שנה.

פגיעה מטיל רוסי בעיר חרקיב באוקראינה
פגיעה מטיל רוסי בעיר חרקיב באוקראינה | צילום: רויטרס

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי במהלך הלילה שבין שישי לשבת רוסיה שיגרה טילים לעבר העיר חרקיב שבאוקראינה, והותירה הרס רב. ברויטרס לא דיווחו על נפגעים.

אתמול נותקה מהחשמל תחנת הכוח זפוריז'יה שבדרום מזרח המדינה, בעקבות שריפות שפרצו באזור בעקבות תקיפות רוסיות. בעת שהתחנה הייתה מנותקת מהחשמל - הגנרטורים שבה החלו לפעול ושמרו על תפקודו התקין של המפעל. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר כי העולם "ניצל בקושי" מאסון קרינה ושיבח את הטכנאים האוקראינים שעמלו להבטיח זאת.