אסון בהודו: לפחות 166 הרוגים במפולות בוץ, מאות עדיין נעדרים

מפולות בוץ אדירות הכו ביום שלישי במדינת קרלה שבדרום הודו, והרשויות עדיין לא הצליחו להשתלט על תוצאותיה. כוחות ההצלה ממשיכים לפעול לאיתור ניצולים תחת הריסות המבנים שקרסו, ולפי גורמים רשמיים - יותר מ-190 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים

זירת האסון במדינת קרלה שבהודו
זירת האסון במדינת קרלה שבהודו | צילום: רויטרס

כ-166 אנשים נהרגו במפולות בוץ אדירות שהכו במדינת קרלה שבדרום הודו ביום שלישי, וגורמים רשמיים במדינה אמרו הבוקר (חמישי) כי יותר מ-190 עדיין מוגדרים נעדרים. כוחות ההצלה ממשיכים לפעול לאיתור ניצולים אפשריים תחת הריסות המבנים שקרסו כתוצאה מהמפולות, ועד כה יותר מ-3,000 בני אדם חולצו והועברו ל-45 מחנות סיוע.

פעולות החילוץ, שהחלו ביום שלישי, מבוצעות על-ידי הצבא ההודי, חיל הים וחיל האוויר יחד עם כוח התגובה המקומי לאסונות (NDRF) וצוותי משטרה וכיבוי אש. מסוקים של חיל האוויר ההודי הוזעקו לפנות אנשים שנתקעו באזור, וכוחות הצבא השתמשו בחבלים על מנת להגיע לחלק מהניצולים שנלכדו בנהר עקב המפולות. בין הנעדרים עדיין נמצאים עובדי מטעים ומהגרי עבודה שהתגוררו במרחב.

זירת האסון במדינת קראלה שבהודו
זירת האסון במדינת קרלה שבהודו | צילום: רויטרס
זירת האסון במדינת קראלה שבהודו
זירת האסון במדינת קרלה שבהודו | צילום: רויטרס

האסון התרחש באזורי מונדקאי וצ'ורלמלה של מחוז וויאנאד בקרלה, המוקפים באחוזות תה והל, כשזרמים חזקים של בוץ ומים שטפו את האזור, שיטחו בתים ועקרו עצים ממקומם. תנאי מזג האוויר הקשים והגשמים העזים ממשיכים, ומקשים על פעולות החילוץ שהופסקו ביום שלישי בלילה והתחדשו ביום רביעי בבוקר.

קרלה, דרום הודו
קראלה, דרום הודו | צילום: רויטרס

המפולות הן האסון החמור ביותר שפגע במדינה מאז 2018, אז נהרגו יותר מ-400 בני אדם בשיטפונות. ראש ממשלת קרלה, פינראיי ויג'ראן, אמר כי הכפרים הישנים במקום "נתפסו לא מוכנים", מה שהביא למספר גבוה של נפגעים. ביום רביעי העלו כמה חברי פרלמנט מהאופוזיציה את הנושא בדיון רשמי - ודרשו להכריז על המפולות כאסון לאומי.