דיווח: פיצוצים בגשר שמחבר בין חצי האי קרים לרוסיה

התנועה בגשר קרץ' הופסקה, והרשויות מדווחות על שני הרוגים בתקרית - זוג הורים. גם בתם נפצעה. כרגע הנסיבות לאסון לא ברורות, אך במוסקבה טוענים שמדובר בתקיפה של אוקראינה. הגשר הוא הארוך באירופה - כ-12 ק"מ, והוא בעל חשיבות אסטרטגית וסמלית עצומה עבור רוסיה

גשר קרים
גשר קרים | צילום: רויטרס

לפי דיווחים הבוקר (שני), פיצוצים התרחשו בגשר במיצר קרץ' שמחבר את חצי האי קרים עם רוסיה, והתנועה בו הופסקה בשל "מצב חירום". במוסקבה טוענים שמדובר בתקיפה של אוקראינה ודווח על הרוגים במקום.

לפי ויאצ'סלב גלדקוב, מושל מחוז בלגורוד שבדרום רוסיה, ההרוגים הם זוג הורים. בתם נפצעה. סרגיי אקסנוב, ראש חצי האי קרים שמונה על ידי רוסיה, לא ציין את נסיבות התקרית, אך ערוצי "טלגרם" רבים דיווחו על תקיפה שבוצעה בגשר, המשמש כצומת לוגיסטי חיוני לצבא מוסקבה במלחמתו נגד אוקראינה.

גשר קרץ' הוא הארוך ביותר באירופה - אורכו כ-12 ק"מ, והוא משמש לתנועת כבישים ורכבות כאחד. הגשר הוא בעל חשיבות אסטרטגית וסמלית עצומה עבור רוסיה, לאחר לאחר שמוסקבה סיפחה באופן בלתי חוקי את חצי האי קרים של אוקראינה ב-2014. בנוסף, הוא משמש כעורק קריטי לאספקה צבאית, דלק, סחורה וצרכים אזרחיים יומיומיים.