במלזיה טוענים: "המוסד תכנן לחטוף 6 פלסטינים נוספים"

בעיתון המקומי NST נטען כי "לפלסטינים היה ברור שהם נמצאים על הרדאר של המוסד ושחטיפתם היא עניין של זמן". במלזיה מתייחסים ברגישות ובזהירות רבה לחקירת האירוע, והמשטרה זימנה לחקירה את העורכת הראשית של העיתון בו נחשפו פרטי הפרשה

זמן צפייה: 02:18

פרשת החטוף הפלסטיני במלזיה: בקואלה לומפור מדווחים הבוקר (רביעי) כי מלבד החטוף הפלסטיני ששוחרר, על הכוונת של המוסד היו שישה פלסטינים נוספים השוהים במלזיה. בעיתון המקומי "NST" נטען כי חלק מהם לומדים באוניברסיטאות מקומיות וחלקם מרצים דיסציפלינריים במדינה. "לפלסטינים האלה היה ברור שהם נמצאים על הרדאר של המוסד ושחטיפתם או הריגתם - עניין של זמן", ציינו.

במלזיה מתייחסים ברגישות ובזהירות רבה לחקירת האירוע, והמשטרה המקומית לא חשפה פרטים נוספים ומחדשים לציבור. במשטרה המקומית חוששים שמא ייחשפו זהותיהם של העדים, מה שלדבריהם - עשוי להשפיע על החקירה. המשטרה, שזימנה לחקירה את העורכת הראשית של העיתון "NST" בו נחשפו פרטי הפרשייה, טרם אישרה כי המוסד אכן היה מעורב בחטיפתו של הפלסטיני.

חברי החוליה החשודים בחטיפת הפלסטיני
חברי החוליה החשודים בחטיפת הפלסטיני במלזיה | צילום: מתוך טוויטר

אתמול, נחשפו פרטים חדשים נחשפים על האירוע החריג במלזיה, בו נעצרו כ-11 מקומיים שלפי התקשורת המלזית גויסו והופעלו על ידי המוסד הישראלי, ובתמורה קיבלו משכורות מישראל.

האירוע עצמו התרחש לפני שלושה שבועות, ב-28 בספטמבר, כאשר לפי הדיווחים במלזיה צוות של שני סוכנים מקומיים שגויסו על ידי המוסד ארב לפלסטיני מומחה סייבר בצאתו ממסעדה יחד עם חברו. הסוכנים חטפו אותו לרכב אחר, לקחו אותו לדירת מסתור, כבלו את ידיו וקשרו את עיניו. בדירה זו הוא נחקר בשיחת וידאו עם חוקרים שהיו בתל אביב, כך כמובן לפי התקשורת המלזית.

הבקתה שלכאורה שימשה את סוכני המוסד
הבקתה שלכאורה שימשה את סוכני המוסד

לפי הדיווח, הפלסטיני נשאל לגבי מידע סייבר שהעביר לחמאס, ואיזה יכולות סייבר יש לחמאס. בינתיים, חברו שהיה עימו בצאתו מהמסעדה התקשר למשטרה המקומית, ולאחר 24 שעות הם גילו את אותה דירת מסתור, עצרו את שני האנשים ובעקבותיהם נחשפה רשת של 11 אנשים שלטענת המלזים גויסו והופעלו על ידי המוסד, וכמו כן קיבלו משכורות נאות. אתמול הם הובאו למעצר תחת אבטחה כבדה.

בישראל ובמוסד כמובן לא התייחסו לאירוע הזה, וככל הנראה המוסד ימצא דרכים אחרות לפעול במלזיה, לאחר שדפוס הפעולה הזה נחשף.

החדר בו שהה החטוף הפלסטיני
החדר בו שהה החטוף הפלסטיני

ביום שבת פרסמה רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווח בו ציטטה מקורות שאותם לא חשפה, לפיהם השלטונות במלזיה שחררו פלסטיני, תושב רצועת עזה, שנחטף לכאורה על ידי המוסד בבירה קואלה לומפור. עוד הדגישו המקורות כי "המוסד חקר את העזתי בשיחת וידאו מתל אביב מאחר שנחשד בקשר עם הזרוע הצבאית של חמאס". עוד נאמר כי "המוסד אימן במדינות אירופיות את הסוכנים המלזים המעורבים בחטיפה".

"הישראלים ביקשו לדעת על ניסיונו של החטוף בפיתוח תוכנות מחשב, על הידע של חמאס בפיתוח תוכנה ועל חברים בחמאס". כמעט במקביל, נמסר, פשטו כוחות המשטרה המלזית על החדר בעת שהחקירה נמשכת. "הישראלים, שהיו מעברו השני של הקו של שיחת הווידאו - נראו מבולבלים לרגע ולאחר מכן ניתקו".