תייר אמריקני דרש לפגוש את האפיפיור - וריסק פסלים בוותיקן

גבר כבן 50 ריסק בשבוע האחרון שני פסלים רומיים עתיקים, לאחר שדרישתו לראות את האפיפיור לא נענתה. השומרים הגיעו מייד ועצרו אותו, והוא נשלח למשטרת הוותיקן - שעיכבה אותו לחקירה. "הפסלים הוצמדו למדפים עם מסמר, אבל אם מושכים אותם למטה בכוח - הם יירדו"

תייר אמריקני ריסק שני פסלים בוותיקן
תייר אמריקני ריסק שני פסלים בוותיקן | צילום: מתוך טוויטר

תייר אמריקני כבן 50 ששהה בחופשה בוותיקן ריסק בשבוע האחרון שני פסלים רומיים עתיקים, לאחר שדרישתו לפגוש את האפיפיור לא נענתה, כך פורסם בסוף השבוע ב-CNN.

האירוע התרחש בשעות הצהריים במוזיאון "קיארמונטי", אשר מהווה חלק ממוזיאוני הוותיקן, בחלל המכיל כ-1,000 יצירות של פסלים עתיקים ומגדיר עצמו כ"אחד האוספים הטובים ביותר של דיוקנאות רומיים" בעולם.

שניים מתוך אותו אוסף דיוקנאות עומדים כעת בפני עתיד לא ברור, לאחר שהתייר הפיל אחד מהם בכעס, ואז הפיל אחד נוסף - כשנמלט מהמקום, וצוות האבטחה בעקבותיו. אותו התייר דרש כאמור לראות את האפיפיור, וכשנאמר לו שלא יוכל לעשות זאת - השליך לכאורה את הפסל הרומאי הראשון לרצפה.

שתי יצירות האומנות השבורות נלקחו לסדנה פנימית של המוזיאון, לטובת הערכת מצבן. בעוד שגילם הוא כ-2,000 שנה, שני הפסלים נחשבים ליצירות אומנות משניות, ולא יצירות מפורסמות, כך לפי ה-CNN.

אותו התייר נכח במסדרון שנקרא "Galleria Chiaramonte" ומאכלס בתוכו כ-100 פסלים ופסלונים, בעת שאירע המקרה. מנהל לשכת העיתונות למוזיאוני הוותיקן, הסביר ל-CNN כי "הפסלים הוצמדו למדפים עם מסמר, אבל אם מושכים אותם למטה בכוח - הם יירדו".

לדבריו, "הוא (התייר) הוריד אחד, ואז את השני, והשומרים הגיעו מייד ועצרו אותו. הם שלחו אותו למשטרת הוותיקן, שהביאה אותו לחקירה. בסביבות השעה 17:30 הוא הועבר לרשויות האיטלקיות. הפסלים ניזוקו, אבל לא בצורה חמורה במיוחד. אחד איבד חלק מהאף ומהאוזן שלו, והראש של השני ירד מהמעמד".