בריטניה הציעה מענק חודשי עבור אירוח פליטים מאוקראינה - אתר ההרשמה קרס

הממשלה הבריטית השיקה תוכנית, לפיה כל אזרח בריטי יוכל לארח בביתו אזרחים שאיבדו את ביתם במלחמה. המסייעים יקבלו בתמורה 350 פאונד עבור חודש אירוח במשך חצי שנה. כ-90 אלף בריטים נרשמו תוך שעות והאתר קרס. שר החוץ הבריטי: "זה מראה על הנדיבות של העם שלנו"

Refugees Fleeing From Ukraine Arrive In Berlin
פליטים אוקראינים בברלין | צילום: רויטרס

תוכנית חדשה שהציג המזכיר לענייני שיכון וקהילות, מייקל גוב, בבריטניה מאפשרת למשפחות בריטיות לארח ולקלוט פליטים אוקראינים ולקבל 350 פאונד, שהם כ-1,500 שקל, כמענק חודשי. אתר המאפשר לאזרחים שמעוניינים בתוכנית להירשם, קרס הבוקר (שלישי) - שעות בלבד לאחר שנפתח.

אזרחים אוקראינים נדרשים לוויזה כדי להיכנס לבריטניה ותחילה התוכנית שהוצגה כללה רק אוקראינים שיש להם קשרים משפחתיים בבריטניה והם יכלו לקבל ויזה שתאפשר להם גם לעבוד ולקבל זכויות וגישה לביטוח. עם זאת, אתמול הודיעה בריטניה כי כל מי שיהיה מעוניין לארח פליטים אוקראינים, למינימום של חצי שנה,  יוכל להירשם באתר מיוחד.

לפי התוכנית, מי שיעזור ויארח את הפליטים יקבל 350 פאונד, שהם כ-1,500 בחודש ופליט שיקבל ויזה יוכל להישאר עד 3 שנים בבריטניה עם אפשרות לעבוד, גישה מלאה לזכויות עובדים וביטוח. יותר מ-98 אלף בריטים נרשמו תוך שעות והאתר קרס. התוכנית אינה מגבילה את כמות הפליטים שיוכלו להיקלט, כל עוד יש מי שיארח אותם.

שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי אמר כי "נרשמו 10 אלף איש בכל שעה". השר אמר בבדיחות שהוא "שמח שהאתר קרס כי זה מראה על הנדיבות של העם הבריטי". לדבריו, הוא בעצמו אף שוקל להירשם לתוכנית ולארח בביתו פליטים אוקראינים.