"הציגו אותם למכירה": ילדים צעדו במסלול - מול קהל מאמצים

יתומים רבים השתתפו בתצוגה בקניון בברזיל, בתקווה שימצאו חן בעיניי הקהל. לטענת מארגני האירוע, הדבר נעשה לשם העלאת המודעות לתהליך האימוץ. "אח"כ היא הגיעה לבית שלי וזה היה כמו קסם"

זמן צפייה: 02:42

יתומים רבים פסעו על מסלול תצוגה במרכז המסחרי בקויבה שבברזיל בשבוע שעבר, כחלק מאירועי שבוע האימוץ במדינה. זאת, במטרה למצוא חן בעיניי אלה המעוניינים לאמץ אותם לחיקם. בקהל שהגיע לתצוגה ומנה כ-200 בני אדם, היו כאלו שבחנו את היתומים ושקלו להציע להם בית, ולצידם - עוברי אורח שיצאו במקרה לקניון הקרוב לביתם.

תיעודו של האירוע, שזכה לשם "אימוץ על מסלול התצוגה", התפרסם בתקשורת המקומית והבין-לאומית וגרר תגובות זועמות שהשוו את הצעידה על המסלול לסחר בעבדים ולמכירת בשר. גם מושל האזור גינה את מעשיהם של מארגני האירוע, ואמר כי "הצורה שבה הם עשו את זה הפרה את זכויות הילדים. הם הציגו את הילדים למכירה כמו בשוק".

כתבות נוספות בחדשות 13:

ח"כים בליכוד קיבלו הודעה: "הצבעה לפיזור הכנסת – מחר ב-16:00"

לאחר שלוש שנים: הדיקן שהורשע בהטרדה מינית יחזור ללמד

סובלים מ"סנטר כפול"? יש פתרון, והוא מהפכני: תכירו את הליפוליזיס

ילדה מוצעת למכירה בברזיל
ילדה מוצעת למכירה בברזיל | צילום: החדשות 13

סוכנות האימוץ של מחוז מטו גרוסו שבמרכז-מערב ברזיל, שארגנה את האירוע בשיתוף פעולה עם משרדים ממשלתיים ועם לשכת עורכי הדין של המחוז, דחתה את הביקורת בטענה כי אף קטין לא אולץ להתהלך על המסלול - אלא כי היו אלה 18 מתבגרים בני 12 לפחות. לדבריהם, המטרה הייתה להעלות את נושא האימוץ לסדר היום.

נוסף לבני הנוער שככל הנראה יעשו הכול כדי למצוא אמא ואבא, צעדו על המסלול גם משפחות שכבר עברו את תהליך האימוץ, על מנת להדגים כיצד נראה תא משפחתי חדש ומאושר. אחת האמהות שהשתתפה באירוע, תיארה את החוויה שעברה: "הגעתי לשם ולא הכרתי את הילדים. בזמן התצוגה הוזמנתי לעלות לבמה וללכת יחד עם פמלה - ובהמשך היא הגיעה לבית שלי וזה היה כמו קסם", סיפרה.

ילדה מוצעת למכירה בברזיל
ילדה מוצעת למכירה בברזיל | צילום: החדשות 13

זו הייתה הפעם השנייה לקיומו של אירוע מסוג זה, כאשר לפני שלוש שנים אומצו במסגרת התצוגה שני מתבגרים. טרם נודע אם גם הפעם המבצע נחל הצלחה.

בינתיים, מספר הילדים ובני הנוער שממתינים לאימוץ בברזיל קרוב ל-8,700 בני אדם. מארגני האירוע ממשיכים לדבוק בטענה כי מטרת האירוע היא אך ורק לסייע לילדים לצאת מבית היתומים – אך לא בטוח כי הדרך הנכונה הייתה לדחוף אותם להדגים לאנשים זרים, אדונים פוטנציאלים, שהם יפים וחייכנים מספיק כדי להיות ראויים לאימוץ.