תאילנד: ילדה ישראלית נעקצה ממדוזה ופונתה לביה"ח

בת 6 ששוהה עם משפחתה במדינה פונתה לבית החולים המקומי בעיר סוראט טהאני, לאחר שנעקצה על ידי מדוזה קובייתית בעיר קופנגן. בעקבות הרעה במצבה היא פונתה לבית החולים, וכעבור זמן מה - היא יצאה מכלל סכנה

זמן צפייה: 02:00

מקרה נוסף של עקיצת מדוזה בתאילנד: ילדה ישראלית בת 6 פונתה היום (שני) לבית החולים המקומי בעיר סוראט טהאני, לאחר שאתמול, נעקצה על ידי מדוזה קובייתית בעיר קופנגן. בעקבות איבוד דופק ופעולות החייאה שנעשו בה, היא פונתה לבית החולים, וכעבור זמן מה - היא יצאה מכלל סכנה, ולפי שעה - היא אינה נזקקת עוד למכונת הנשמה אליה הייתה מחוברת.

ממשרד החוץ נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל. הקונסול בתאילנד נמצא בקשר עם המשפחה ומחלקת ישראלים בחו"ל עומדת בקשר רציף עם חברת הביטוח".

אלי סנה, קונסול ישראל בבנגקוק, אמר: "מדובר בנס ממש. אלמלא היו מתחילים לטפל בילדה מיד מהרגע שנעקצה - המצב היה טרגי". לדבריו, "אנו ממש שמחים שהאירוע הסתיים כפי שהיא הסתיים, אנחנו ממשיכים בליווי המשפחה ולסייע בכל מה שניתן".

יצוין כי בחודש אוגוסט בשנה שעברה, לי-ים בן ה-9, ילד ישראלי ששהה באחד מחופי קופנגן יחד עם משפחתו, מת מצריבת מדוזה קובייתית. המדוזה הקובייתית נחשבת לארסית מאוד, ולאחד מבעלי החיים המסוכנים בעולם. כאשר היא עוקצת בעל חיים, לרבות בני אדם, הארס שלה מגיע ללב באופן מידי ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך, אם לא מטפלים באדם בזמן. היא נפוצה בעיקר בימי אוסטרליה ובדרום-מזרח אסיה.