בוריס ג'ונסון מסרב להתפטר: "לא מכחיש את הדברים – הרבה אנשים רוצים אותי בחוץ"

על רקע פרשיית הפרת הנחיות הקורונה ועריכת המסיבות בדאונינג 10 בתקופת הסגר, ראש ממשלת בריטניה אמר כי "בחר בדרך הקשה" והחליט להמשיך לעבוד על אף החקירה שמתנהלת נגדו. ראש האופוזיציה קיר סטארמר: "מביש שבמציאות של היום רה"מ מתפקד תחת חקירה משטרתית"

בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

פרשיית מסיבות הקורונה בדאונינג 10: ראש ממשלה בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום (רביעי) כי אינו מתכוון להתפטר, על רקע פרשת הפרת הנחיות הקורונה ועריכת המסיבות במשכנו בתקופת הסגר. דו"ח החקירה שמתנהל בנושא על ידי משרתת הציבור הבכירה סו גריי, בגין סוגיית ההתקהלות - עודנה בבדיקה, ועוד היום צפויים להתקבל על כך ממצאים ראשוניים.

בזמן שהשיב היום ג'ונסון לשאלות בפרלמנט, הוא הואשם על ידי ראש האופוזיציה קיר סטארמר, מנהיג מפלגת הלייבור, כי שינה את גרסתו על אודות אופן ההתנהלות במסיבות הקורונה, תוך הטעיית הפרלמנט עצמו.

ג'ונסון נשאל בהקשר זה אם יגיש את התפטרותו, אך השיב לכך בשלילה. "אני לא מכחיש את הדברים, והרבה אנשים אולי רוצים אותי בחוץ, מכל מיני סיבות – אבל לא אתפטר". בנוסף, אמר בקשר לכך כי "לקחנו את ההחלטה הקשה, להמשיך לעבוד קשה".

מנגד, סטארמר אמר לג'ונסון מוקדם יותר כי "במציאות כפי שאנו מכירים אותה היום, ישנו תרחיש מביש שבו ראש הממשלה של בריטניה נמצא תחת חקירת משטרה, ללא יכולת להנהיג את המדינה ולעשות את המעשה המתבקש ממנו".

כזכור, הצהובון הבריטי "המירור" חשף לפני כשבועיים כי עובדי מעון ראש הממשלה הרשמי בדאונינג 10 שבלונדון ערכו מסיבות במהלך סגרי הקורונה - בידיעת ובעידוד ראש הממשלה. מקור שעבד במעון בשנת 2020 סיפר כי המסיבות נקראו "זמן יין בשישי", ונערכו באופן קבוע.

המסיבות התקיימו על אף שבאותה העת היה איסור התקהלות במקומות סגורים, וג'ונסון אף עודד את עובדיו לקיים אותן על מנת "לשחרר לחץ". המסיבות נערכו באופן קבוע ועובדי המקום אף קנו מקרר משקאות בשווי 140 פאונד לצרכי המשקאות למסיבות.