ארה"ב: זוהתה תקלה חדשה בדגם המטוס שהתרסק באתיופיה

בשל בעיה נוספת שהתגלתה בכלי הטיס, "יונייטד איירליינס" הודיעה על ביטול 1,290 טיסות של בואינג 737-MAX • נתניהו: מודה לר"מ אתיופיה, שהסכים להשיב לישראל את שרידי גופתו של שמעון ראם

זמן צפייה: 00:22

רשות התעופה בארצות הברית הודיעה הלילה (חמישי) כי זיהתה תקלה חדשה במטוסי הבואינג 737-MAX, דגם המטוס שהתרסק באתיופיה לפני כשלושה חודשים וחצי, וכי הבעיה שהתגלתה עלולה להוות סכנה פוטנציאלית.

 

בעקבות התקלה, הודיעה חברת התעופה "יונייטד איירליינס" על ביטולן של כל הטיסות של מטוסי הדגם הבעייתי שברשותה לפחות עד ל-3 בספטמבר, כאשר נכון לעכשיו מדובר על 1,290 טיסות שבוטלו. הסכנה זוהתה במהלך טיסת סימולטור.

לעוד כתבות בנושא:

חקירת ההתרסקות באתיופיה: "הטייסים פעלו כשורה – הבעיה בתוכנה"

התרסקות המטוס באתיופיה: כך קרובי הישראלים מחפשים אחר שרידיהם

התרסקות המטוס באתיופיה: משלחת מז"פ ישראלית המריאה לאדיס אבבה

זירת התאונה באתיופיה
זירת התאונה באתיופיה | צילום: רויטרס

בד בבד, אמש הודה ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת אתיופיה אחמד אבי, על כך שנענה להשיב לישראל את שרידי גופתו של שמעון ראם, שנהרג בהתרסקות המטוס. "נמשיך לעבוד עד שנביא גם את שרידי גופתו של אברהם מצליח ז״ל, שנהרג אף הוא בהתרסקות הקשה", כתב נתניהו.

לפני כחודשיים וחצי, שרת התחבורה האתיופית אמרה כי הטייסים שהטיסו את המטוס שהתרסק פעלו על פי ההנחיות וכי כלי הטיס היה במצב טוב וראוי לשימוש. בדוח המסכם את ממצאי החקירה הראשונית, נקבע כי ההמראה הייתה תקינה, וכי הטייסים פעלו לפי הפרוטוקול - אך לא הצליחו להשתלט על המטוס.

שרת התחבורה המשיכה וקראה לבואינג לבדוק את "יכולת השליטה" בדגמי 737-MAX, והמליצה "שהיצרנית תבחן את מערכת השליטה בטיסה באופן מלא לפני שתשחרר את המטוסים למפעילות".

מוקדם יותר באותו יום, דיווחה רשת ABC מפי גורמים בכירים ברשות התעופה האתיופית, כי ההתרסקות נגרמה ככל הנראה מציפור או חפץ זר שפגע בחיישן האחראי על ההזדקרות במהלך ההמראה. הפגיעה גרמה לצלילתו של המטוס ובסופו של דבר להתרסקותו.

חלק מן הריסות המטוס האתיופי
חלק מן הריסות המטוס האתיופי | צילום: רויטרס

עוד עלה מהחקירה כי בזמן שחרטום המטוס צלל כלפי מטה, טייסיו לא ניסו לייצב אותו אלקטרונית לפני שהחלו בביצוע צעדי החירום של בואינג, שכוללים את ניתוק החשמל למייצב האחורי, כך על פי המקורות.

כאמור, מטוס בואינג 737-MAX של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס", התרסק לפני כשלושה חודשים וחצי, כשעליו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות. כל הנוכחים בטיסה נהרגו, ובהם שני ישראלים - שמעון ראם ואברהם מצליח.