דיווח: "בוריס ג'ונסון לא יתמודד על ראשות ממשלת בריטניה"

לפי דיווח ברשת "סקיי", ג'ונסון הודיע כי הוא פורש מהמרוץ למנהיגות המפלגה השמרנית בבריטניה, לאחר שלא השיג 100 תומכים אלא רק 59. המשמעות: המוביל במרוץ הוא שר האוצר הבריטי לשעבר, רישי סונאק, שהשיג 144 תומכים

בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

בוריס ג'ונסון הודיע הערב (ראשון) כי הוא פורש מהמרוץ למנהיגות המפלגה השמרנית בבריטניה ולא יתמודד על ראשות הממשלה פעם נוספת. כך דיווחה רשת "סקיי". לפי הדיווח, ג'ונסון נאלץ להגיע ל-100 תומכים - אך הגיע רק ל-59 בקרב המפלגה. מי שמוביל כעת בראש הוא שר האוצר הבריטי לשעבר, רישי סונאק, שלו 144 תומכים.

הפרישה של ג'ונסון מגיעה אחרי פרישתה של ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, שכיהנה שישה שבועות בלבד (44 ימים) כראש הממשלה והתפטרה ביום חמישי האחרון. טראס, שניצבה בפני ביקורת קשה מצד חברי מפלגתה, בין היתר לאור פיטוריו של שר האוצר הקודם, ובעקבות ה"וויתור" על האסטרטגיה הכלכלית שלה - נאלצה בסופו של דבר, להתפטר מהתפקיד.

רה''מ בריטניה ליז טראס מתפטרת מתפקידה
רה''מ בריטניה ליז טראס מתפטרת מתפקידה. דאונינג 10 | צילום: רויטרס

בימים האחרונים, לפחות 16 מחברי המפלגה השמרנית קראו לה להתפטר, ושניים מארבעת השרים הבכירים ביותר בממשלתה אף התפטרו. משך כהונתה של ראש הממשלה טראס הינו הקצר ביותר בהיסטוריה הבריטית. בהצהרתה מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10 אמרה טראס: "נכנסתי לתפקיד בתקופה של חוסר יציבות כלכלית ובינלאומית גדולה".

ג'ונסון כיהן כראש ממשלת בריטניה ומנהיג המפלגה השמרנית בשנים 2019–2022. בעבר כיהן כשר החוץ וכראש עיריית לונדון.