מייקל בלומברג הכריז רשמית על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב

ראש עיריית ניו יורק לשעבר ואחד האנשים העשירים בעולם הודיע כי יתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית וינסה להביס את טראמפ, שאותו כינה "איום קיומי". עוד הצהיר כי יממן את הקמפיין בעצמו

זמן צפייה: 01:29

המיליארדר היהודי-אמריקני מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר ואחד האנשים העשירים בעולם, הכריז היום (ראשון) על מועמדותו להובלת המפלגה הדמוקרטית של ארצות הברית בבחירות 2020. בלומברג השיק את הקמפיין שלו באתר אינטרנט וכתב כי בכוונתו להתמודד על מנת "לנצח את דונלד טראמפ ולבנות מחדש את אמריקה".

ברקע הליך ההדחה שנפתח נגד הנשיא האמריקני, בלומברג, שבעבר היה חבר במפלגה הרפובליקנית, ציין כי "איננו יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות של ההתנהגות חסר האחריות והבלתי מוסרית של הנשיא טראמפ". והוסיף כי "טראמפ מהווה איום קיומי על מדינתנו ועל ערכינו. אם יכהן קדנציה נוספת בתפקיד, אנו עלולים שלא להתאושש מהנזק שייגרם".

לכתבות נוספות בנושא:

הקלטת הלוהטת וילדים בכלובים: הסקנדלים הגדולים של הנשיא טראמפ

הפריימריז במפלגה הדמוקרטית: המתמודד המפתיע שנוסק בסקרים

שנה לבחירות בארה"ב: מי יתמודד מול טראמפ – ואיך מתבצעת השיטה?

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר
מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר | צילום: רויטרס

לפי מגזין פורבס, בלומברג מדורג במקום ה-11 ברשימת האנשים הכי עשירים בעולם והונו מוערך בכ-50 מיליארד דולרים. לשם ההשוואה, הנשיא טראמפ מדורג במקום ה-259 עם הון משוער של כשלושה מיליארד דולרים.

בלומברג הצהיר כי בכוונתו להוציא כ-150 מיליון דולרים מהונו על הקמפיין לנשיאות. כשני שליש מסכום זה מתכוון המיליארדר להוציא על קמפיין אינטרנטי נגד הנשיא המכהן, בין 15 ל-20 מיליון דולרים יוציא על רישום מצביעים, בעיקר משכבות של מיעוטים, וכ-30 מיליון דולרים ילכו על פרסום טלוויזיוני. כמו כן, בולמברג הודיע כי ריצתו לנשיאות תמומן אך ורק מכספו האישי, ולא מתרומות, וכי אינו מתכוון לקבל משכורת אם וכאשר ייבחר לנשיאות.