נחשף שם "הבלונדינית" - האישה שעזרה לחסל את הישראלים במקסיקו

האינטרפול הוציא התראה אדומה על שם ונסה בלר פלס, בעלת שתי דירות במקסיקו סיטי ששמה מופיע כסגנית נשיא בחברה במיאמי. לפי דיווחים, היא פגשה את העבריין בן סוטחי בתירוץ של סגירת עסקת נשק

זמן צפייה: 02:09

חיסול הישראלים במקסיקו: האינטרפול הוציא היום (חמישי) התראה אדומה על שם ונסה בלר פלס, "הבלונדינית", שעל פי החשד עזרה בחיסול שני הישראלים, בן סוטחי ואלון אזולאי במקסיקו. לפי ההתראה, פלס היא בעלת שתי דירות במקסיקו סיטי ושמה מופיע כסגנית נשיא בחברה במיאמי. התקשורת במדינה דיווחה כי היא פגשה את העבריין בן סוטחי בתירוץ של סגירת עסקת נשק כבד.

הרשויות במקסיקו מחפשים כאמור בימים אלו אחר אשת הפיתוי שעזרה בחיסולם של סוטחי ואזולאי, לאחר שנפגשה איתם במסעדה בבירה מקסיקו סיטי שבה חוסלו.

תחילה, חשבו החוקרים כי הפאה הבלונדינית שנמצאה בזירה שייכת למחסלת, אך בהמשך הגיעו למסקנה כי מדובר באישה שהייתה אחראית ל"כיפה אדומה" שנעשתה לשני העבריינים. החשודה שנרשמה במסעדה בשם "ונסה באייר", קיבלה על ידי כלי התקשורת את הכינוי "לה גרה" (הבלונדינית), בשל הפאה שנמצאה בזירה.

ההערכה במשטרת המקומית, שהועברה גם לישראל, היא ש"לה גרה" הייתה חלק מחוליית החיסול. על פי הדיווחים, היא נמלטה דרך המטבח ואז עלתה על טנדר שחיכה לה מחוץ למקום.

דיווח: הרקע לחיסול הישראלים במקסיקו – סכסוך עם קרטל מקומי

"כולם ידעו מי הוא": עלייתו ונפילתו של העבריין שחוסל במקסיקו

מתגנבת מאחור – ויורה מטווח אפס: תיעוד חיסול הישראלים במקסיקו

''הבלונדינית'', החשודה בסיוע לרצח הישראלים במקסיקו
''הבלונדינית'', החשודה בסיוע לרצח הישראלים במקסיקו | צילום: ESPECIAL

שלשום דיווחו כלי תקשורת במקסיקו כי בן סוטחי ואלון אזולאי נורו למוות על ידי מחסלת ששלח קרטל מקומי שבו עבד בן סוטחי. על פי הדיווח, הרקע לחיסול הוא סכסוך של סוטחי עם ארגון הפשע. עוד עולה מהפרסום כי סוטחי היה מלבין כספים בשירות הקרטל, ושראשי הארגון סברו שהוא מנסה לגנוב מהם כספים. בשל כך, ביקשו להיפגש עמו. סוטחי דרש שהפגישה תתקיים במקום ציבורי, ולאחר שנקבע שייפגשו במסעדה - הוא ואלון אזולאי נורו למוות מטווח אפס.

כמו כן, דווח כי בכיר בארגון הגיע לעיר הבירה לפקח על החיסול, ועשה זאת דרך הטלפון הסלולרי של המחסלת. מיד אחרי החיסול, עזב את העיר, אך נקלט במצלמות אבטחה באזור. המידע על החיסול הגיע מציתות לשיחות טלפונים בין הארגונים שבהם סוטחי הלבין לכאורה כספים, כך על פי הדיווח.

תיעוד המרדף אחרי החשודים בחיסול ממקסיקו
תיעוד המרדף אחרי החשודים בחיסול ממקסיקו | צילום: חדשות 13

ביום שישי פורסם סרטון ממצלמות האבטחה במסעדה שבה חוסלו שני הישראלים, שבו נראית אספרנזה גוטיירז רוג'נו החשודה ברצח, סועדת עם אדם נוסף. בתיעוד, נראית אספרנזה לפתע קמה, ניגשת באיטיות לשולחן בו סועדים בן סוטחי ואלון אזולאי - ויורה בהם מטווח אפס. לאחר מכן, נמלטה מהמקום עם שותפה.

בחקירתה החשודה הודתה כי נשכרה יחד עם שלושה אנשים נוספים כדי לבצע את המעשה, זאת, בניגוד לטענתה הראשונה שמדובר ברצח על רקע רומנטי. במשטרה המקומית מתחזקת ההערכה שמדובר בחיסול בין משפחות פשע ישראליות, ובמקביל נחקרת האפשרות שישנה מעורבות של קרטל מקומי. כמו כן, עלה חשד כי המחוסלים הגיעו למקום כדי לסגור עסקת נשק.

רגע החיסול במקסיקו
רגע החיסול במקסיקו | צילום: ImagenNoticias

בתיעוד אחר שפורסם מהאירוע ניתן לראות את נתיב המילוט של החשודה בחיסול ואת שני האנשים שסייעו לה. אחד הגברים נראה מאיים בנשקו על שוטר שהיה בנתיב המילוט, מכריח אותו להישכב על הקרקע וחוטף את נשקו. בתיעוד אחר נראית החשודה בירי מנסה להימלט מהמקום בריצה – אך השוטרים הדביקו את עקבותיה, אזקו אותה והעלו אותה לרכב משטרתי.

סוטחי, ששוחרר לאחרונה מהכלא הישראלי, נחשב לאחד היריבים הגדולים של ארגון הפשע מוסלי, אחד הארגונים הגדולים בארץ. ביריבות בין שני הארגונים נהרגו בשנה האחרונה עוזי בר ציון ואלעד סרדיניוף בפיצוץ רכבם בשכונת התקווה שבתל אביב. באירוע שנחשד כפעולת תגמול שהתרחש בחניון ברמת גן, נורה למוות שרון דדון מהארגון היריב.