אפגניסטן: אנשי טליבאן החלו למנוע גישה לשדה התעופה של קאבול

לאחר שאלפים ניסו להימלט מהמדינה, לפי הדיווח, אנשי הארגון הקיצוני מונעים מהמקומיים, כולל בעלי ויזות זרות, להיכנס לנמל התעופה. בריטניה מציעה מקלט מדיני לעשרים אלף פליטים אפגנים

תושבי אפגניסטן מנסים להימלט מהמדינה
תושבי אפגניסטן מנסים להימלט מהמדינה | צילום: רויטרס

הגישה לשדה התעופה הבינלאומי של קאבול, בירת אפגניסטן, נחסמה היום בפני אזרחים אפגנים, כך על פי דיווחים ברשת BBC. אנשי טליבאן, שהשתלט לאחרונה על הבירה ורוב שטחי המדינה, מונעים מהמקומיים, כוללו אלו שברשותם ויזות זרות, להגיע לשדה התעופה, לאחר שבימים האחרונים ניסו אלפי אזרחים להימלט מהמדינה בדרך האוויר. במהלך הימים האחרונים נהרגו 12 אפגנים כתוצאה מהכאוס בנמל התעופה.

טיסות החילוץ שמפעילים האמריקנים ומדינות מערביות נוספות נמשכות בשלב זה מסביב לשעון, כאשר ארה"ב פועלת לפנות מהמדינה את כל אזרחיה ונציגיה וכן אפגנים שהיו עימם בקשר ונתונים בסכנה. כזכור, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התחייב כי מדינתו תעשה הכל כדי לחלץ את כל האזרחים האמריקנים מאפגניסטן, גם אם בעקבות כך תתעכב יציאת הכוחות מהמדינה.

בתוך כך, בקאבול עצמה נשמר היום השקט באופן יחסי, כאשר רוב תושבי העיר בחרו שלא לצאת מבתיהם, אך דווחו גם מעט רעשי ירי. במקביל, בריטניה מציעה מקלט מדיני לעשרים אלף אפגנים וסיוע כלכלי על בסיס הומניטארי. קרן המטבע  הבינלאומית השהתה את הסיוע שלה לאפגניסטן ובכך הצטרפה למרבית מדינות המערב, זאת כאמצעי לחץ על טליבאן לכבד זכויות אדם ולא לנהוג באלימות.