הכנסייה שמעודדת שתיית אקונומיקה כ"תרופת פלא" - לריפוי מחלות

כת שפועלת בארה"ב וקוראת לעצמה "בראשית השנייה לבריאות ולריפוי", מפיצה כבר שנים תמיסה של חומרים המרפאה, לטענתם, 95% מהמחלות בעולם. "התרופה מצטרפת לשורה של מוצרים וטיפולים שרלטניים"

זמן צפייה: 02:27

כנסיית "בראשית השנייה לבריאות ולריפוי", שזכתה לכינוי "כנסיית האקונומיקה", מפיצה כבר מספר שנים תמיסה של תרופת פלא לכאורה בשם MMS. בכנסייה טוענים שהשימוש בתמיסה מרפא אוטיזם, מלריה ו-95% מהמחלות בעולם. לא מעט תחקירים פורסמו לאורך השנים אודות הכנסייה והתמיסה הזאת, שעל פיהם מכילה כלור דו-חמצני, ונאסרה לשימוש כתרופה על ידי ה-FDA האמריקני כבר ב-2010.

בכנסייה טוענים שהשימוש בתמיסת הפלא בהתאם לפרוטוקולים שלה מרפא אוטיזם, מלריה, ו-95% מהמחלות בעולם. ג'ים האמבל, מייסד הכנסייה, אמר כי: "אנחנו מרפאים אנשים וזו פעילות לגיטימית של כל כנסייה".

ג'ים האמבל, מייסד ''כנסיית האקונומיקה''
ג'ים האמבל, מייסד ''כנסיית האקונומיקה'' | צילום: החדשות 13

"תרופת הפלא הזו שאיתרנו אותה לאחרונה בפרסומים בפייסבוק מצטרפת לשורה של תרופות פלא, תכשירים, מוצרים, טיפולים שרלטניים", אמר לחדשת 13 אייל חאקו, מהוועדה לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות של משרד הבריאות. "הציבור צריך לזכור שכל פתרון שמוצע כפתרון פלא - לא מוכח מדעית ומחקרית והציבור צריך להיזהר".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפרסום על הכנסייה ב"ידיעות אחרונות": "הנושא הועבר לוועדה להטעיית הציבור שתוציא הנחיה קונקרטית נגד התנועה וכמו כן נשקלת גם הפנייה למשטרה".