דיווח ברוסיה: פיצוצים עזים נשמעו בערים חרסון ומליטופול

חמישה פיצוצים עזים נשמעו בעיר חרסון ובעיר מליטופול, הנמצאות תחת כיבוש רוסי. ברוסיה דיווחו כי בחרסון הופעלו מערכות הגנה אווירית, בעוד שבמליטופול אירע פיצוץ ליד השוק המרכזי בעיר

זמן צפייה: 00:11

חמישה פיצוצים עזים נשמעו הבוקר (רביעי) בעיר חרסון ופיצוץ נוסף נשמעו גם בעיר מליטופול, הנמצאות שתיהן תחת כיבוש רוסי. כך דיווחו כלי התקשורת ברוסיה, בהם צוין "לפי מידע לא רשמי" כי הופעלו מערכות הגנה אווירית בעיר חרסון. שתי הערים, מהגדולות ביותר באוקראינה היו לערים הראשונות ליפול בידי הכוחות הרוסיים, וכבר בשבועיים הראשונים למלחמה - נכבשו על ידה.

מוקדם יותר ביום רביעי, ראש העיר הגולה של מליטופול פרסם בחשבון הטלגרם שלו כי נשמע פיצוץ חזק בעיר. סוכנות הידיעות הרוסית "RIA" דיווחה כשהיא מצטטת את המשטרה המקומית, כי אירע פיצוץ ליד השוק המרכזי של העיר. עוד דווח כי לא נרשמו נפגעים.

דמיטרי פיאלקה - האזרח הישראלי שנהרג בקרבות עם הצבא הרוסי
דמיטרי פיאלקה - האזרח הישראלי שנהרג בקרבות עם הצבא הרוסי | צילום: מתוך טוויטר

על רקע ההסלמה האחרונה בין המדינות, ראש הסגל של נשיא אוקראינה אנדריי ירמק, הודיע אתמול כי במסגרת עסקת חילופיי שבויים בין רוסיה ואוקראינה, שבו לאוקראינה 32 חיילים ו-62 גופות חיילים. כמו כן, הושבה גופתו של דמיטרי פיאלקה - האזרח הישראלי שנהרג בקרבות עם הצבא הרוסי.

כזכור, פיאלקה, שהתגורר בעבר בישראל ועבד כמאמן כדורגל בקבוצת הנוער של מכבי באר שבע, חי בשנים האחרונות באוקראינה וכיהן במשרה דומה בקבוצת כדורגל בעיר לבוב. הוא ונהרג בתחילת חודש ספטמבר בקרבות במדינה. בן 39 היה במותו. פיאלקה היה מהראשונים להתגייס לצבא, לאחר שהחלה הפלישה הרוסית לאוקראינה.

פסגת ה-G7 בגרמניה
פסגת ה-G7 בגרמניה | צילום: רויטרס

אתמול, התקיימה פסגת ה-G7 (ארגון המדינות המתועשות), במסגרתה הכריזו המדינות החברות על סיוע כלכלי, הומניטרי וצבאי משמעותי לאוקראינה. לקראת כינוס שר ההגנה של המדינות החברות בנאט"ו, שיתקיים בימים הקרובים, בארגון וגם באיחוד האירופי מעוניינים להעמיק את את אספקת האמל"ח לאוקראינה. בתוך כך, הם החלו לבחון את האפשרויות להעברת האמל"ח בצורה היעילה והמהירה ביותר.

נזכיר כי פחות מיממה לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים את אוקראינה בפיצוץ הגשר המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים, בבוקר יום שבת נשמעה סדרה של פיצוצים עזים בבירה קייב במתקפה הקשה ביותר שידעה הבירה מזה כמה חודשים. עד כה דווח על 19 הרוגים ויותר מ-100 פצועים. במקביל, נרשמו כמה פיצוצים נוספים בערים לבוב, דניפרו, מיקולאייב, טרנופול, ויניציה, ז'יטומיר וחמלניצקי.

ענן עשן מיתמר בבירה קייב. הבוקר
ענן עשן מיתמר בבירה קייב, כתוצאה מהתקיפה הרוסית. יום שבת | צילום: רויטרס

גופה שרועה ברחובות קייב
גופה שרועה ברחובות קייב לאחר שנפגעה ככל הנראה מהפיצוצים | צילום: רויטרס

שעות בודדות לאחר התקיפות ברחבי אוקראינה, במהלך נאום טלוויזיוני ששודר ברוסיה, הנשיא פוטין שיגר איום לעבר אוקראינה. הוא אמר כי "אם התקיפות נגד רוסיה יימשכו - התגובה תהיה קשה". עוד אמר פוטין כי הכוחות הרוסיים תקפו הבוקר תשתיות צבאיות, אנגרטיות ואתרי תקשורת אוקראיניים.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי התייחס קודם לכן גם הוא לתקיפות הרוסיות, וטען כי הן נועדו לייצר נזק משמעותי לתשתיות האנרגיה של אוקראינה. "יש לנו עסק עם מחבלים", אמר זלנסקי. לדבריו, המתקפות הרוסיות בוצעו באמצעות עשרות טילים וכטב"מים איראניים מסוג "שאהד". "הם מנסים למחוק אותנו מעל פני האדמה", הוסיף.