ברזיל: קיימה יחסים עם 2 גברים באותו יום - וילדה תאומים משניהם

בת 19 מברזיל הביאה לעולם זוג תאומים משני אבות ביולוגיים שונים, וגילתה זאת רק לאחר שהתינוקות החלו לגדול - מה שגרם לה לתהות לגבי זהות אביהם. "הופתעתי מהתוצאות. לא ידעתי שזה יכול לקרות בכלל"

זוג תאומים מאבות שונים
זוג תאומים מאבות שונים | צילום: מתוך טוויטר

סיכוי של אחד למיליון: צעירה בת 19 מברזיל הביאה לעולם שני תאומים משני אבות ביולוגיים שונים, לאחר שקיימה יחסים עם שניהם באותו היום – כך פורסם אתמול (רביעי) ב"ניו יורק פוסט". רק כשהגיעו ימי ההולדת הראשונים של התאומים, היא החלה לתהות בנוגע למוצאם של הילדים, והחליטה לבצע בדיקת אבהות כדי לאמת את חשדותיה.

האישה, שבחרה להישאר תחת זהות אנונימית, הניחה תחילה שרק אחד משני הגברים שעימם היא קיימה יחסים הוא אביהם של התאומים, ולכן היא אספה את נתוני ה-DNA שלו בלבד - אבל הנחה זו התבררה כשגויה, מאחר ופרטיו תאמו לתינוק אחד בלבד.

"זכרתי שקיימתי יחסי מין עם גבר אחר, והתקשרתי אליו כדי לעשות את הבדיקה – שהתבררה כחיובית", סיפרה האם הטרייה לעיתון. "הופתעתי מהתוצאות. לא ידעתי שזה יכול לקרות בכלל".

אומנם התופעה הזו נשמעת בלתי נתפסת, אך מסתבר שהיא לא בלתי אפשרית. "יכול לקרות מצב כזה, כאשר שתי ביציות מאותה האם מופרות על ידי גברים שונים", סיפר ד"ר טוליו חורחה פרנקו, הרופא שמטפל באישה. "התינוקות חולקים שניהם את החומר הגנטי של האם, אבל הם גדלים בשתי שליות שונות".

לדבריו, "מדובר בתופעה נדירה ביותר, המתרחשת כאשר שתי ביציות משתחררות באותו פרק זמן, ומופרות על ידי תאי זרע של שני גברים שונים, בעת קיום יחסי מין". ד"ר קית' אדלמן, מנהל מחלקת המיילדות בבית החולים "הר סיני" בניו יורק, סיפר כי "זהו מקרה נפוץ יותר מכפי שאנו חושבים, ובמצבים רבים לא נדע זאת - כי אין לכאורה סיבה לעשות בדיקת אבהות לתאומים".