ארה"ב: משרד המשפטים מנסה לעכב את יישום חוק ההפלות בטקסס

לפי הדיווח בוושינגטון פוסט, הממשל האמריקני ביקש להוציא צו שימנע יישום מיידי של החוק, הקובע שהפלות יהיו חוקיות אך ורק בששת השבועות הראשונים להריון, ושעבר לאחרונה במדינה הדרומית

הפגנה נגד החוק למניעת הפלות בטקסס
הפגנה נגד החוק למניעת הפלות בטקסס | צילום: רויטרס

משרד המשפטים בארה"ב ביקש היום (רביעי) משופט פדרלי להוציא צו מניעה זמני שימנע את יישום החוק אשר מגביל באופן נוקשה הפלות בטקסס, כחלק ממאמצי ממשל ביידן להילחם בחוק מעורר המחלוקת שהוביל מושל המדינה גרג אבוט. לפי הדיווח בעיתון הוושינגטון פוסט, משרד המשפטים האמריקני טען אתמול בדיון בבית המשפט העליון של ארה"ב שטקסס אימצה את החוק "כדי למנוע מנשים את זכויותיהן בחוקה".

המהלך הגיע פחות משבוע אחרי שממשל הנשיא ביידן תבע את טקסס כדי לנסות ולחסום את החוק, אשר מגביל כמעט לחלוטין הפלות, ולא מאפשר לבצע את ההליך אחרי יותר משישה שבועות של הריון אך נותן כלים לאזרחים לפעול חוקית כנגד מי שתבצע הפלה. טקסס נחשבת לאחת המדינות השמרניות ביותר בארה"ב ולמעוז ותיק של המפלגה הרפובליקנית.

בדיון בבית המשפט שנערך אתמול, משרד המשפטים האמריקני טען שלמרות שבית המשפט העליון קבע כי מדינות בארה"ב אינן יכולות למנוע מנשים את האפשרות לבצע הפלה בשלב מוקדם יחסית בהריון, טקסס למעשה מונעת זאת מנשים בחוק שהעבירה ובאופן חקיקתו. לפי כתב התביעה שהגיש הממשל האמריקני מדובר "בצעד חסר תקדים מצד מדינת טקסס שמטרתו לנסות למנוע מנשים ומנותני שירות רלוונטיים אף לערער על החלטתה".