ביידן העניק חנינה לאלפי משתמשי קנאביס: "לא צריך לשבת בכלא"

נשיא ארצות הברית הודיעה על חנינה ליותר מ-6,500 אנשים שהורשעו פדרלית, וקרא למושלים ברחבי המדינה ללכת בעקבותיו. "יותר מדי חיים התהפכו בגלל הגישה הכושלת שלנו למריחואנה - הגיע הזמן שנתקן את העוולות האלה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (חמישי) על מתן חנינה לאלפי אנשים שהורשעו פדרלית בהחזקת קנאביס לשימוש עצמי, וקרא למושלים ברחבי המדינה ללכת בעקבותיו. "כמו שאף אחד לא צריך להיות בכלא פדרלי רק בגלל החזקת מריחואנה", אמר ביידן, "אף אחד לא צריך להיות בכלא מקומי מסיבה זו".

יותר מ-6,500 אנשים עם הרשעות קודמות בגין החזקת מריחואנה הושפעו מהחנינות, שלא יורחבו למי שלא היו אזרחי ארה"ב ושהו במדינה באופן לא חוקי בזמן מעצרם. "ישנם אלפי אנשים שהורשעו בגין החזקת מריחואנה שעשויים להישלל מהם תעסוקה, דיור או הזדמנויות חינוך כתוצאה מכך", אמר הנשיא בהודעתו, "החנינה תסיר את הנטל הזה עליהם".

צמח הקנאביס ממנו מופק הסי בי די
צמח הקנאביס | צילום: חדשות 13

"אנו מסווגים מריחואנה באותה רמה כמו הרואין ו-LSD - ובסיווג חמור יותר מפנטניל. זה לא הגיוני", הוסיף ביידן, "יותר מדי חיים התהפכו בגלל הגישה הכושלת שלנו למריחואנה, הגיע הזמן שנתקן את העוולות האלה". מניות חברות הקנאביס עלו בעשרות אחוזים בעקבות הודעת הנשיא.