טראמפ טוען לזיופים במתקפת ציוצים; קמפיין ביידן: "הוא נואש"

נשיא ארה"ב הודיע שיערער משפטית על כל מדינה שבה יריבו ניצח. מנהלת הקמפיין של המועמד הדמוקרטי השיבה כי "ניצחונם מובטח". אחרי ספירת 99% מהקולות: טראמפ מוביל בג'ורג'יה ובפנסילבניה

זמן צפייה: 08:24

אמריקה בוחרת נשיא: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך לטעון הערב (חמישי) כי תוצאות הבחירות אינן נכונות. בכמה ציוצים רצופים שפרסם בטוויטר, קרא שוב להפסיק את ספירת הקולות, הכריז על ניצחונו במדינת פנסילבניה למרות שעדיין אין בה תוצאות והודיע כי יערער משפטית על כל מדינה שבה ניצח יריבו ג'ו ביידן. על חלק מציוציו חברת טוויטר שוב כתבה כי התוכן עלול להכיל מידע מוטעה.

מנהלת הקמפיין של ביידן, ג'ן אומאלי, השיבה לטראמפ וטענה כי הוא "נואש". לדבריה, המועמד הדמוקרטי צפוי לנצח במדינת נבאדה, ובכך "ניצחונם מובטח". עם זאת, אומאלי הסבירה כי הניצחון במדינת אריזונה אינו מובטח עד לסיום ספירת הקולות, שעשויה להיערך עד יום שישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיקי זוהר נחקר באזהרה בחשד לסחיטה באיומים של מנדלבליט

ניסנקורן: ללא שינוי בנושא התקציב והמינויים – לא נוכל להמשיך

"הטיל עליו אימה משמעותית": אביעד משה נאשם גם בהתעללות בבנו


בינתיים, ביידן מתקרב ל-270 האלקטורים הדרושים לו כדי לנצח בבחירות. על פי חלק מגופי התקשורת בארצות הברית, ביידן צריך לנצח במדינה אחת בלבד מבין אלו שנותרו. מנגד, סיכוייו של טראמפ הולכים ופוחתים. מפת האלקטורים משתנה בין רשתות הטלוויזיה ארצות הברית, אך בכולן ביידן מוביל ונראה בדרך הבטוחה לבית הלבן. לביידן 253 אלקטורים, ללא אריזונה, אך אם הוא אכן ינצח במדינה, הוא יחזיק ב-264 אלקטורים, לעומת 213 של טראמפ.

מנגד, ניצחונו של טראמפ בפנסילבניה, שבה יש 20 אלקטורים, כמעט מובטח כאשר 99% מהקולות כבר נספרו והוא מחזיק ביתרון של 125 אלף קולות. יש לציין כי הספירה במדינה זו נעצרה עד מחר בבוקר (שעון ארה"ב). עם זאת, גם בג'ורג'יה, שלה יש 16 אלקטורים, נספרו 99% מהקולות, אבל הפערים בה קטנים משמעותית. שם טראמפ מוביל ב-0.3% שהם כ-15 אלף קולות.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כעת, כדי לגבור על ביידן, טראמפ זקוק לנצח באריזונה או בנבאדה, בשתיהן ביידן מוביל. באריזונה, לאחר 86% מספירת הקולות ביידן מוביל ב-2.4%, וייתכן שלא יהיו תוצאות חדשות עד יום שישי בבוקר. בנבאדה ביידן מוביל באחוז אחד כשנספרו 87% מהקולות.

בתוך כך, רשת CNN דיווחה אמש כי מצב רוחו של טראמפ נעכר מאוד כשהתבררה תמונת המצב. טראמפ לא הופיע בציבור ביממה האחרונה, מה גם שהוא נתקל בהפניית עורף הולכת וגוברת מצד פוליטיקאים רפובליקנים בכירים שחשים כי הוא עומד להפסיד בבחירות. גם ניסיונותיו לפנות לבתי המשפט והטענות שהוא מעלה לא נראות רציניות בעיני מומחי משפט רבים, בהם אפילו מומחי משפט רפובליקנים.