ביידן הודה לממשל הקודם על הנגשת חיסוני הקורונה, טראמפ: "מעריך את זה מאוד"

בנאום שנשא הנשיא האמריקני, הוא הודה לקודמו בתפקיד ואמר כי "בזכות ממשלו אמרקה הייתה בין הראשונות להביא את החיסונים לציבור". בתגובה, טראמפ אמר בריאיון ל"פוקס ניוז" כי היה מופתע לשמוע את ביידן וכי "חייב להיות תהליך ריפוי במדינה"

דונלד טראמפ, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס
בנאום שנשא הלילה (רביעי) הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, הוא הודה לממשלו של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, על כך שהנגיש את החיסונים לציבור, וכי בזכותו "אמריקה הייתה בין הראשונות בעולם להתחסן נגד הקורנה".
בהמשך לכך, בריאיון בלעדי ל"פוקס ניוז", הנשיא לשעבר טראמפ אמר כי הוא "מעריך מאוד את דבריו, הייתי מופתע לשמוע את זה". עוד הוסיף לומר טראמפ: "אני חושב שזה היה דבר נורא, ואני חושב שהחיסונים הפכו הרבה אנשים לשמחים". בין היתר, אמר טראמפ כי "ביידן עשה משהו טוב, חייב להיות תהליך של ריפוי במדינה, וזה יעזור לנו הרבה".

צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב
צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב | צילום: רויטרס

בתוך כך, הנשיא ביידן הכריז כי הוא יגדיל את כמות בדיקות הקורונה ואת נגישות הציבור אליהם, כשבמקביל יספוקו כמויות רבות של בדיקות גם לבתי החולים ברחבי המדינה. נכון לאתמול, זן האומיקרון אחראי ל-73% מסך ההדבקות במדינה.

כזכור, בדצמבר 2020 חתם הנשיא לשעבר טראמפ על צו נשיאותי שהבטיח כי כלל האמריקנים יהיו זכאים לחיסונים נגד קורונה, לפני שארה"ב תוכל לעזור למדינות אחרות ברחבי העולם. בנוסף, בזמן כהונתו, אישר ה-FDA את מתן חיסוני פייזר ומודרנה נגד הנגיף.