ביידן סגר את המרחב האווירי לטיסות רוסיות: "פוטין טעה כשחשב שיוכל לפלג אותנו"

בנאום "מצב האומה" השנתי הראשון של הנשיא האמריקני, הוא התייחס למלחמה באוקראינה ואמר כי "פוטין פגש בחומה עוצמתית שמעולם לא דמיין - העם האוקראיני". בנוסף, יוקם כוח משימה מיוחד שיאתר ויחרים רכוש של אוליגרכים רוסים: "נתפוס את היאכטות, דירות היוקרה והמטוסים הפרטיים"

זמן צפייה: 00:23

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם הלילה (רביעי) בפני הקונגרס האמריקני בוושינגטון את נאום "מצב האומה" השנתי, במהלכו התייחס בהרחבה למלחמה שחוללה רוסיה באוקראינה: "ולדימיר פוטין רצה לזעזע את היסודות של העולם החופשי בפלישתו לאוקראינה, הוא חשב שהעולם יתעלם", אמר הנשיא והוסיף: "במקום זאת הוא פגש בחומה עוצמתית שמעולם לא דמיין - העם האוקראיני".

"אנחנו מצטרפים לבעלות בריתנו וסוגרים את המרחב האווירי לכל הטיסות הרוסיות", הודיע הנשיא והוסיף כי מדובר בצעד סימבולי, אך כזה שגם יכול להשפיע גם על הכלכלה הרוסית. "פוטין הביא כאוס ואלימות, אבל בעת שהוא מרוויח בשדה הקרב, הוא ישלם מחיר שימשיך בטווח הארוך".

Whatsapp Image 2022 03 02 At 0
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ביידן חזר על המאמצים שעושות מדינות אירופה וארצות הברית במטרה לעצור את המתקפה הרוסית וחזר שוב על האמירה כי "חיילים אמריקנים לא יתערבו במלחמה באוקראינה". ביידן הרגיע והוסיף: "אני יודע שהחדשות על מה שקורה יכולות להיות מבהילות, אבל אני רוצה שתדעו שאנחנו הולכים להיות בסדר".

על אף נסיונות ההרגעה, ביידן אמר גם שארצות הברית תרגיש את ההשפעה של המלחמה. "דיקטטור רוסי שפולש למדינה אחרת גובה מחיר בכול העולם", הוא אמר והוסיף כי ארצות הברית ומדינות נוספות שחררו 60 מיליון חביות נפט מהעתודות במטרה להפחית את המחירים המאמירים.