בניסיון למנוע מלחמה באוקראינה: ביידן ופוטין יקיימו שיחת וידאו

באחת השיחות החשובות ביותר בתקופת נשיאותו, ביידן ידגיש בפני הנשיא הרוסי כי פלישה צבאית לאוקראינה תגרור תגובה מיידית, וכי ארה"ב לא תקבל את האיומים על ברית נאט"ו. גורם אמריקני אישר כי במידת הצורך יישלחו חיילים נוספים לאירופה

הנשיא ג'ו ביידן וולדימיר פוטין נפגשים בז'נבה
הנשיא ג'ו ביידן וולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין יקיימו הערב (שלישי) שיחה בנושא אוקראינה, זאת על רקע האזהרות של המודיעין האמריקני מפני פלישה צבאית רוסית לשטחה של אוקראינה כבר בחודש הבא בשנת 2022.

ביידן, באחת השיחות החשובות ביותר במהלך נשיאותו, יבהיר לנשיא פוטין כי ארה"ב לא תסבול את "הקווים האדומים" של פוטין לגבי התרחבות נאט"ו במזרח אירופה, וכן ידגיש בפני פוטין כי ארה"ב מוכנה להגיב לפלישה צבאית לאוקראינה עם סנקציות. כמו כן, לפי צורך יישלחו חיילים נוספים לאירופה.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין
ג'ו ביידן ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

בד בבד, רשויות באוקראינה דיווחו היום כי רוסיה ממשיכה לשלוח כוחות משוריינים וצלפים לגבול במזרח אוקראינה - זאת שעות לפני השיחה בין מנהיגי המעצמות ולהסלמה המתמשכת בגבול. כמו כן, באוקראינה מאשימים כי רוסיה מבצעת פרופוקציות על מנת לגרור לתגובה צבאית אוקראינית וכך לספק תירוץ לרוסיה לפתוח במלחמה נגדה. כמו כן, לטענת אוקריאנה, רוסיה מחזיקה במחנות אימונים עבור אנשי צבא הסדירים שלה בסמוך לקו העימות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עדות חפץ: "סיקור חיובי זה שוחד? על גבול ההזיה"

"דקירה אחת ויבינו את המסר": הצצה מבפנים למחתרת היהודית החדשה

"במקומות הכי אינטימיים": קרובת משפחתו של הקצין המצלם גילתה שגם היא תועדה

חייל רוסי חמוש בגבול אוקראינה
חייל רוסי חמוש בגבול אוקראינה | צילום: ארכיון / רויטרס

נכון לעכשיו, רוסיה כבר העבירה קרוב ל-100,000 חיילים וכוחות צבא לגבול עם אוקראינה, וכן הקימה קווי אספקה באזור, בין היתר תרופות ודלק כך שיספיקו למאבק מזוין ממושך - כך לפי גורמים שדיווחו לרשת CNN.

לפי גורמי מודיעין אמריקנים, רוסיה מתכננת כניסה צבאית לשכנתה באמצעות 175 אלף חיילים רוסים שיפלשו במוקדים שונים בגבול עם אוקראינה. במקביל, רוסיה ממשיכה בבניית כוח מאסיבית בגבול עם אוקראינה, כאשר הנשיא ביידן ממשיך לקיים שיחות עם מנהיגי צרפת, גרמניה ואיטליה נוכח הדאגה שלהם בעניין האגריסה הרוסית בגבול.

תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה
תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה | צילום: רויטרס

כזכור, גורמים רשמיים במערב הביעו דאגה להמשך האגרסיה הרוסית בגבול אוקראינה, כאשר לפני כחודש פורסמו תמונות לווין שצולמו על ידי חברת MAXAR, בהן נראו יחידות ארטילריה וכוחות רגליים רבים ליד העיר הרוסית יילנה. לפי הדיווחים, הכוחות החלו לנוע החל מסוף ספטמבר מרחבי רוסיה, בהם יחידת העילית ה-1 של משמר הטנקים הרוסי.

בנוסף, נשיא רוסיה פוטין איים לפני כשבועיים על ברית נאט"ו כי רוסיה תגיב בחוזקה אם מדינות הברית ישלחו נשק או חיילים לאוקראינה, וכי מבחינתה זו חציית "הקווים האדומים". בין היתר, איים על פריסה פוטנציאלית של טילים רוסיים שיכוונו לאירופה.