ביידן מאותת לפוטין: אלפי חיילים אמריקנים יישלחו לאירופה בימים הקרובים

בצל המשבר באוקראינה, נשיא ארה"ב הודיע כי ישלח 2,000 חיילים לפולין ועוד כמה אלפים למדינות בדרום מזרח אירופה כולל רומניה, על מנת לחזק את בעלות בריתה של ארה"ב החברות בנאט"ו

זמן צפייה: 01:08

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר היום (רביעי) באופן רשמי הצבת 3,000 חיילים אמריקניים בסך הכול במזרח אירופה. החיילים מיועדים לבעלות בריתה של ארצות הברית שחוששות מהעוינות של רוסיה באזור בעקבות המשבר באוקראינה והאיומים על פלישה אפשרית.

הפנטגון צפוי להודיע בהמשך כי החיילים יישלחו לאירופה בימים הקרובים. כ-2,000 חיילים יישלחו לפולין, ואלף נוספים למדינות נאט"ו בדרום-מזרח אירופה, כולל רומניה. המהלך מהווה כנראה איתות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעקבות המשבר שהולך ומחריף באוקראינה וחוסר ההתקדמות במשא ומתן.

U.s. Army Instructors Trains Ukrainian Service Members To Operate With M141 Bunker Defeat Munition (smaw D) Grenade Launcher At A Shooting Range In Lviv Region
איש צבא אמריקני מאמן חיילים אוקראינים | צילום: רויטרס

בתוך כך, ארצות הברית העלתה כוננות לכ-8,500 חיילים למקרה שנאט"ו תידרש לתגובה זריזה. זאת, בנוסף לעשרות אלפי חיילי נאט"ו וצבא ארצות הברית שכבר נמצאים באירופה. ברשת CNN דיווחו מפי מקורות כי חלק מהחיילים שיילחו למזרח היבשת כבר נמצאים באירופה וחלק הם מהעתודה שנמצאת על אדמת ארצות הברית.

כזכור, אתמול התקיים דיון סוער במועצת הביטחון של האו"ם סביב נושא האגרסיה הרוסית בגבולות אוקראינה, כאשר הנציג של הקרמלין האשים את המערב ב"העלאת המתיחות" סביב אוקראינה ואף הטיח כי ארה"ב העלתה לשלטון האוקראיני "נאצים טהורים".

בתגובה, השגרירה האמריקנית לנידה תומאס-גרינפילד השיבה כי "העברת כוחות רוסיים בסדר גודל של 100 אלף חיילים ליד גבול אוקראינה היא הגיוס הנרחב ביותר של חיילים מזה עשורים באירופה". עוד הוסיפה לומר גרינפילד כי "התקפות הסייבר הרוסיות והפצת מידע כוזב היא ניסיון חסר בסיס של הקרמלין לצייר את אוקראינה והמערב כתוקפים וכדי להמציא עילה לתקיפה. יש לציין כי מועצת הביטחון לא נקטה נכון להיום באף צעד בנוגע לסכסוך בין רוסיה ואוקראינה.