צרות צרורות מבית: התמיכה בביידן צנחה לשפל חסר תקדים

סקר של סוכנות הידיעות AP מעניק 39 אחוזי תמיכה של הציבור האמריקני בנשיא ג'ו ביידן. רק 2 מכל 10 חושבים שארה"ב הולכת לכיוון הנכון. מדובר בחדשות לא טובות עבור המפלגה הדמוקרטית לקראת בחירות האמצע בעוד חצי שנה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הבית הלבן בצרות: סקר חדש שמתפרסם היום (שישי) שביצעה סוכנות הידיעות AP מעלה כי רק 39 אחוזים מהציבור האמריקני מביע תמיכה בנשיא ג'ו ביידן. רק שניים מכל 10 נשאלים השיבו כי הם חושבים שארה"ב הולכת לכיוון הנכון וכי הכלכלה במצב טוב.

גם בקרב הדמוקרטים, מצבו של ביידן בכי רע. אם בעת כניסתו לתפקיד עמד שיעור התמיכה בביידן בקרב דמוקרטים על לפחות 82 אחוז ולא ירד מאז, סקר AP כעת מעניק לו רק 73 אחוזי תמיכה.

הסקר הנוכחי מהווה מכה ואפשרות להתדרדרות נוספת במצב הפופולריות של ביידן כשבעוד חצי שנה יתקיימו בחירות האמצע בארה"ב. ברקע לחוסר שביעות הרצון של האמריקנים, ישנם לא מעט נושאים שמטרידים אותם: משימוש בנשק, ברקע כמה אירועי ירי בשבוע האחרון, אינפלציה גבוהה ואפילו מחסור בפורמולות לתינוקות.

"אני לא יודע כמה נמוך נוכל לרדת", אמרה מילאן רמזי, צעירה בן 29 שמצביעה לדמוקרטים. ג'רי טורנזו, תומכת ברפובליקנים המתגוררת בשיקגו, מאשימה את ביידן בעיקר בנוגע לנושאים הכלכליים. המדיניות שלו הורסת את הכלכלה", אמרה טורנזו בת ה-46.

ומה מדד התמיכה באשר למדיניות החוץ האמריקנית? 45 אחוזים מהנשאלים חושבים שביידן מתנהל טוב מול רוסיה לעומת 54 אחוזים שחושבים ההפך. רק 21 אחוזים מביעים אמון בביידן בכך שיפתור את המשבר באוקראינה.