ביידן: אעביר בזמן הקרוב כוחות אמריקנים למזרח אירופה ולמדינות נאט"ו

נשיא ארה"ב התייחס להמשך המתיחות בחזית המזרח אירופית ואמר כי בכוונתו לשלוח "לא הרבה" חיילים אמריקנים לאזור. במקביל, מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין אמר בתדרוך כי חיילים אמריקנים "בכוננות גבוהה", אך טרם נשלחו כוחות כלשהם; שר החוץ הרוסי לברוב: "רוסיה אינה רוצה במלחמה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמש אמש (שישי) בתדריך עיתונאי כי בכוונתו לשלוח חיילים אמריקנים למזרח אירופה ולמדינות החברות בברית נאט"ו בטווח הקרוב. עם זאת, ביידן לא ציין את כמות החיילים המדויקת אך אמר כי הם יהיו "לא רבים". במקביל, מזכיר המדינה לויד אוסטין אמר כי חיילים אמריקנים נמצאים ב"כוננות גבוהה" אך טרם נשלחו לאוקראינה כוחות זרים.

בד בבד, הקרמלין שלח אתמול מסר מרגיע, כך לפי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שטען כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה, אך מייד סייג ואמר כי "גם לא ניתן לאחרים לרמוס את האינטרסים שלנו". כזכור, הדברים של ביידן נאמרו שעות לאחר ששוחח עם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי והזהיר אותו מפני פלישה צבאית רוסית כבר בחודש פברואר.

תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה
תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה | צילום: רויטרס

כזכור, ברקע המשא ומתן בין המעצמות, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול בשיחת טלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון כי ארצות הברית ונאט"ו לא נענו לדישות הביטחוניות של רוסיה, אך עם זאת, מוסקבה מוכנה להמשיך בשיחות. מדובר בתגובתו הראשונה של פוטין בעניין המשבר מזה שבועות.

בקרמלין אמרו כי פוטין אמר שיבחן את המענה לדרישותיו שהגיע מוושינגטון לפני שיחליט כיצד להתקדם הלאה. "תגובת נאט"ו וארצות הברית לא לקחו בחשבון את הדרישת העיקריות של רוסיה", אמרו בקרמלין.

הדרישות העיקרות של רוסיה הן מניעת הרחבה של ברית נאט"ו, דרישה שלא להציב מערכות נשק על גבולותיה של רוסיה והחזרת התשתיות והיכולות של נאט"ו למצב שהן היו בו לפני הצטרפות מדינות מזרח אירופה הצטרפו לנאט"ו.