בראש רשימת "המנהיגים הנאשמים" של CNN: בנימין נתניהו

ברקע הגשת כתב האישום נגד הנשיא האמריקני לשעבר דונלד טראמפ, ערכה רשת CNN סקירה של מנהיגים שהואשמו בפלילים בשנים האחרונות. בראש ניצב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רבים טוענים שהוא משתמש ברפורמה משפטית שנויה במחלוקת כדי להתחמק מהמשפט". מי עוד ברשימה?

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כשברקע הגשת כתב האישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, פרסמה היום (שלישי) רשת CNN רשימה של מנהיגים שהואשמו בפלילים, כשבראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו. "דונלד טראמפ עשוי להיות נשיא ארה"ב הראשון העומד בפני אישומים פליליים, אך מנהיגים רבים ברחבי העולם הועמדו לדין ואף ריצו שנות מאסר", נכתב. "בדומה לטראמפ, רבים מהם גינו את ההאשמות נגדם וטענו כי הם נרדפים בשל מניעים פוליטיים. לעתים קרובות, העובדה שהסתבכו עם החוק לא מנע מהם להמשיך ולמלא תפקידים פוליטיים".

נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

על נתניהו נכתב: "הוא עומד כעת בפני משפט שחיתות - באשמת מרמה, שוחד והפרת אמונים. נטען כי הוא קיבל מתנות כמו סיגרים ושמפניה מאנשי עסקים". כמו כן, בכתבה מציינים כי הרטוריקה של נתניהו דומה לזו של טראמפ, בכך שהוא טוען שמשפטו הוא "ציד מכשפות".

"נתניהו מנסה לקדם רפורמה שנויה במחלוקת להחלשת מערכת המשפט בישראל, הכוללת הגבלות על הדרכים שבהן ניתן להכריז על ראש ממשלה מכהן כבלתי כשיר לתפקיד", נאמר עוד. "רבים מחברי מהאופוזיציה הישראלית טוענים כי נתניהו משתמש ברפורמה על מנת להתחמק מהמשפט".

ראש המשלה בנימין נתניהו
ראש המשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

במקום השני נמצא נשיא ברזיל לואיס אינסיו דה סילבה, המכונה "לולה", שעליו נאמר כי הוא "נכלא באפריל 2018 בגין שחיתות והלבנת הון לאחר שהוא ואשתו קיבלו על פי החשד כ-1.1 מיליון דולר מחברות נדל"ן. הוא בילה כשנה וחצי מאחורי סורג ובריח עד לשחרורו בנובמבר 2019". עוד נכתב כי "כמו טראמפ, גם לולה הכחיש את ההאשמות נגדו וטען כי נבעו ממניעים פוליטיים. הוא הושבע לנשיא בפעם השלישית בינואר השנה, ועומד כעת בפני האשמות נוספות, כולל הסתה להתקפות אלימות בבירה בריזיליה".

לואיז אינסיו דה-סילבה | צילום: רויטרס

במקום השלישי ציינו ב-CNN את סגנית נשיא ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר. "דה קירשנר נידונה בדצמבר האחרון לשש שנות מאסר לאחר שנמצאה אשמה בשחיתות ובקשירת קשר עם גורמי ממשל אחרים להענקת חוזים בשווי מיליוני דולרים עבור עבודות כביש מיותרות ויקרות. בית המשפט פסל אותה מלמלא תפקיד ציבורי בעתיד".

כריסטינה פרננדס דה קירשנר, סגנית נשיא ארגנטינה
כריסטינה פרננדס דה קירשנר, סגנית נשיא ארגנטינה | צילום: רויטרס

במקום הרביעי נמצא אנואר איברהים, ראש הממשלה היוצא של מלזיה. "איברהים הפך לראש ממשלת מלזיה בנובמבר 2022 לאחר שבילה שתי תקופות במאסר באשמת ביצוע מעשה סדום, עבירה שדינה עד 20 שנות מאסר במלזיה המוסלמית", נכתב על ראש הממשלה לשעבר. הוא הכחיש בתוקף את ההאשמות, וטען שנבעו ממניעים פוליטיים.

את הרשימה סוגר סילביו ברלוסקוני, הטייקון והפוליטיקאי שכיהן כראש ממשלת איטליה במשך שלוש קנדציות וכונה ב-CNN "ראש ממשלה סדרתי". על ברלוסקוני נכתב כי "הוא היה הדמות הדומיננטית בפוליטיקה האיטלקית במשך כמעט שני עשורים, ובתקופה זו נשפט על 17 אישומים לפחות, שכללו סעיפים של מעילה, הונאת מס ושוחד".

ראש ממשלת איטליה
סילביו ברלוסקוני | צילום: רויטרס