"סיכון משמעותי": בוורלי הילס אסרה עישון ומכירת סיגריות בשטחה

העיר הקטנה בקליפורניה, הפכה לראשונה בארה"ב שמבצעת את המהלך הנועז. ראש העירייה ברוטציה, ג'וליאן גולד, סיפר בריאיון ל"חדשות" עם יעקב אילון כי "המטרה היא לא להעניש אנשים, אלא לחנך"

זמן צפייה: 04:22

בוורלי הילס שבקליפורניה, הפכה לעיר הראשונה בארצות הברית שאוסרת לחלוטין על עישון ומכירת סיגריות בתחומה. ראש העיר ברוטציה ג'וליאן גולד שהודיע לאחרונה על הצעד הנועז, סיפר אמש (ראשון) בריאיון ל"חדשות" עם יעקב אילון כי "כבר שנים אנו מכירים בעובדה שטבק מהווה סיכון בריאותי משמעותי לקהילה שלנו. במהלך השנים, חיזקנו את החוקים שלנו בנושא - עד שהגענו לאיסור מלא".

"כללנו תחת מטריית החוק גם את המריחואנה ואת הסיגריות האלקטרוניות", המשיך גולד. "הסיבה לכך היא שמתוך כל הדברים בחברה שלנו, סיגריות הן המוצר המסחרי הזמין והקטלני ביותר. רק בארצות הברית הן הורגות כחצי מיליון אנשים כל שנה - ועלות הטיפול הבריאותי היא אדירה. היה נראה שכעיר בריאה, זה הצעד ההגיוני הבא במאמצים שלנו להיפטר מהחומר המזיק הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התרחיש שבו הצהרת ליברמן עשויה להפוך למציאות • פרשנות

ללא קצה חוט: מי רצח את איש הליכוד דורון שוסטר?

טראמפ הודה לרה"מ אחרי הטקס ביישוב שייקרא על שמו: "כבוד גדול"

ג'וליאן גולד
ג'וליאן גולד | צילום: החדשות 13

גולד הוסיף: "המטרה שלנו היא לא להעניש אנשים, אלא לחנך. העיר מאוד מחויבת לזה, אנחנו מעוניינים שפחות ופחות אנשים יעשנו. מריחואנה רפואית מאושרת לשימוש, אבל תקפים עליה אותם החוקים - אסור לעשן במרחב הציבורי, אלא רק בבית לשימוש רפואי - ולא לשימוש פרטי. אנחנו מקווים שערים נוספות ובסופו של דבר גם מדינות יפעלו כמונו. בארה"ב, העלות הרפואית של טבק בשנה היא 300 מיליארד דולר - ואנחנו מקווים שהממשל ישים לב לכך".