אמן ישראלי הותקף ע"י פלסטינים בברלין: "השוטרים היו אדישים"

דניאל גורפינקל, נגן קלרינט המתגורר בברלין, הוכה על ידי מפגינים בעת עצרת פרו פלסטינית. רק לאחר מספר דקות, הורחק מתוקפיו: "הייתי מצפה שהשוטרים יהיו דרוכים יותר" • תיעוד

זמן צפייה: 00:37

מפגינים גרמנים ממוצא פלסטיני תועדו תוקפים נגן קלרינט ישראלי, דניאל גורפינקל, בברלין בשבוע שעבר. בסרטון ניתן לראות מספר אנשים מכים את גורפינקל, ולאחר מספר דקות ארוכות, נראה שוטר גרמני מרחיק אותו מתוקפיו. בשיחה עם חדשות 13 סיפר: "לא האמנתי שדבר כזה יקרה לי. הייתי מצפה שהשוטרים יהיו דרוכים יותר למצבים אלימים. הם התייחסו לאירוע באדישות".

על פי הדיווחים, המקרה התרחש לאחר שהמוזיקאי צעק "ישראל" סמוך להפגנה פרו פלסטינית שהתקיימה בכיכר הרמן, הנמצאת במחוז בו ריכוז גדול של מוסלמים. עוד דווח כי דובר משטרת ברלין אישר כי נתקבלו חמש תלונות על תקיפה שנוגעות לאירוע.

גורפינקל מסר לחדשות 13: "ביום שבת בשבוע שעבר התקיימה הפגנה נגד ישראל. היו שם מאות דגלי פלסטין, הופתעתי כל כך ממראה עיני. המילה היחידה שנשמעה ממני לעברם הייתה: 'ישראל' ומשם כבר ראית מה התחולל, אפשר לראות הכל בסרטון. אני מתגורר בברלין כשארבע שנים. תמיד חלמתי להגיע לכאן ללמוד מוזיקה, לא האמנתי שדבר כזה יקרה לי"

"השוטרים התייחסו באדישות ובקור רוח למצב, זה גרם לי להרגיש ממש חסר ביטחון. הייתי רוצה לעצור את ההפגנות האלה, למרות שאני מבין שזה בלתי אפשרי. אך הייתי מצפה שהשוטרים יהיו דרוכים יותר למצבים אלימים כאלה. בכל מקרה, אני אוהב ותומך במדינה שלנו. עם ישראל חי" סיכם נגן הקלרינט.