סוף עצוב: נמצאה גופתו של הישראלי שנעדר בברלין מאז יום חמישי

יניב אברהם, בן 36 ממעלה אדומים, נמצא ללא רוח חיים בבית המלון שבו שהה בבירת גרמניה. המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות המקרה; אביו טוען: "הגופה נמצאה ביום חמישי - ורק היום עודכנו"

זמן צפייה: 01:19

גופתו של יניב אברהם, בן 36 ממעלה אדומים, נמצאה היום (שלישי) בבית מלון שבו שהה בברלין. זאת, לאחר שנעדר מאז יום חמישי האחרון האחרון. אך כעת התברר שמשטרת ברלין מצאה את גופתו של יניב כבר ביום חמישי, ורק היום עדכנה את השגרירות ואת המשפחה. נסיבות המקרה עדיין בחקירה של המשטרה המקומית, בעוד משרד החוץ מסייע להשבת גופתו של יניב לקבורה בישראל.

הרצל, אביו של יניב, אמר: "אנחנו מאוד מופתעים לגלות שמשטרת ברלין מצאה את גופתו כבר ביום חמישי ועד היום לא מצאה לנכון לעדכן את המשפחה או להודיע לשגרירות שיש בידיהם את הגופה. המשפחה עברה ייסורים לאורך כל החג ולא הפסיקה לנסות ולאתר אותו. גם עכשיו אנחנו ניזונים מחצאי דיווחים ומשהו בפרשה הטראגית הזאת לא ברור. אנחנו לא מקבלים שום מידע מגורם רשמי. אנחנו מודים לכל מי שנרתם והתגייס לעזור בחיפושים אחריו".

יניב החל לאחרונה לעבוד בחברת יהלומים בבורסה, והתגורר עם הוריו במעלה אדומים. הוא הותיר מאחוריו שני אחים ואחות. משרד החוץ וקונסולית ישראל בברלין, ליאורה גבעון, מסייעים למשפחה בהטסת הגופה לקבורה בישראל. מרגע קבלת ההודעה על היעדרותו, פעלו שגרירויות ישראל בלונדון, בריסל וברלין לאיתורו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו״ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ וכן חברת החילוץ סיטל.

עוד ידיעות בנושא: 

טרגדיה בחופשה: ישראלי בן 59 מת בתאונת גלישה בסרי לנקה

בגלל חוב של 700 דולרים: ישראלי שהיגר לארה"ב נרצח בלוס אנג'לס

התרסקות המטוס באתיופיה: כך קרובי הישראלים מחפשים אחר שרידיהם

יניב אברהם ז''ל
יניב אברהם ז''ל | צילום: החדשות 13

לפני שנודע למשפחה על מותו סיפרה אחותו של יניב, אורטל, כי "יניב נסע לבדו ביום רביעי לפני החג, אמר לכולם שהוא נוסע ללונדון ובסוף הסתבר לנו שהוא עשה גיחה קטנה לפני כן לברלין ואחרי זה היה אמור להגיע ללונדון". את הדברים אמרה בריאיון בתוכנית "שש - אמנון לוי".

משפחתו של יניב הצליחה לאכן את מיקומו דרך הפלאפון שלו, ביום חמישי בבוקר בתחנת הרכבת בברלין. אורטל שיתפה במידע שהצליחו לאסוף וציינה כי "הוא ישן לילה אחד במלון בברלין, משם ירד לכיוון תחנת המטרו המרכזית בערך בשעה 06:00 בבוקר ולקח רכבת. אף אחד לא יודע לאן או עם מי". אורטל הוסיפה שההתנהלות הזו לא אופיינית לאחיה, וציינה כי "הוא תמיד מודיע, מתקשר להגיד חג שמח. לא מתאים לו לנסוע ולא התקשר, בטח לא כמה ימים. כל טיול הוא שולח תמונות, סרטונים, הוא חי איתנו, הוא חווה איתנו כל רגע שהוא נהנה. אמא שלי חולה והוא לא יצר איתה קשר, זה מאוד מחשיד כי הוא יודע על מצבה והוא לא היה עושה את זה".

אורטל, אחותו של יניב אברהם שגופתו נמצא בברלין
אורטל, אחותו של יניב אברהם שגופתו נמצא בברלין | צילום: החדשות 13

ביום ראשון, נהרג עודד לכנר, בן 59, לאחר שנפגע בתאונת גלישה בסרי לנקה. לכנר הצטרף לפני כשבועיים לבנו המטייל במזרח מזה כשנה, ולפני כשבוע יצאו השניים לגלוש. במהלך שהותם בחוף, נחבל לכנר בראשו וטבע – מאז היה מחוסר הכרה. ביום ראשון כאמור, נקבע מותו בבית חולים בסרי לנקה. לכנר נולד בקיבוץ בית קשת שבגליל התחתון להורים יוצאי הפלמ"ח ממייסדי הקיבוץ. הוא הותיר אחריו שני ילדים, הורים וארבעה אחים.

עודד לכנר, בן 59 מקיבוץ בית קשת נהרג היום בסרי לנקה
עודד לכנר, בן 59 מקיבוץ בית קשת נהרג בסרי לנקה | צילום: באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר נורה למוות בלוס אנג'לס ישראל קוסטן, שעבר לארצות הברית לפני כשלושה חודשים. על פי דיווחים, החשוד ברצח הוא מכר של קוסטן, ישראלי אף הוא, שקוסטן הלווה לו סכום של 700 דולרים. רבי אבשלום אזולאי, שקוסטן נהג להגיע לבית הכנסת שלו, העיד כי קוסטן היה אדם טוב, שניסה לעזור לחשוד ברצח בכך שהלווה לו כספים. "הוא עזר למי שרצח אותו, טיפל בו וקיבל אותו בברכה. למיטב הבנתי, הבחור מעורער בנפשו ואף אושפז בעבר באברבנל", סיפר הרב.

לפי דיווחים, באחר הצהריים שבו התבצע הרצח, הלך קוסטן לביתו של אותו המכר כדי לבקש ממנו להחזיר לו את הכסף. עדיין לא ברור מה הוביל לירי, אולם בין השניים ככל הנראה התפתח עימות שבסופו נורה קוסטן ארבע פעמים ומת. החשוד ברצח נעצר על ידי משטרת לוס אנג'לס. רק לפני כחודש נולד לישראל ולאשתו נטלי בן בכור, ויומיים לפני הרצח הם חגגו בביתם את טקס פידיון הבן, בו התארחו חברי המשפחה ושתי הסבתות, שהגיעו במיוחד מישראל לאירוע.

ישראל קוסטן
ישראל קוסטן | צילום: החדשות 13
בחודש שעבר נהרגו אבי מצליח, בן 49 ממעלה אדומים ושמעון ראם בן 55 מזיכרון יעקב בהתרסקות המטוס שהתרחשה באתיופיה. מצליח הותיר אחריו אישה ושתי בנות. הוא נסע לאתיופיה כחלק מנסיעת עסקים. מוקדם יותר באותו היום אותרה הקופסה השחורה מהמטוס - כך מסרה חברת התעופה. ראם עסק בפיתוח אמצעי מיגון לאבטחה ובייעוץ אבטחה בארץ ובעולם. "היה אדם יצירתי עם יכולות חשיבה נדירות", סיפרו חבריו. משפחתו העידה על "איש משפחה למופת שהיה מודל חיקוי והערצה בחיי כל אחד ואחת מבני המשפחה". הוא הותיר אחריו, אמא, שבעה אחים ואחיות, רעיה וחמישה ילדים.