בברלין הודיעו: נשים יוכלו לשחות בבריכות ללא חלק עליון

הרשויות בבירת גרמניה קבעו כי מעתה והלאה כל המבקרים בבריכות הציבוריות של העיר, כולל נשים ואלה המזדהים כא-בינארים, רשאים ללכת חשופי חזה. "לגברים יש את החופש להסיר את בגדיהם כשחם להם - ולנשים לא"

אישה בבריכה בברלין. ארכיון
אישה בבריכה בברלין. ארכיון | צילום: שימוש על-פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גרמניה: הרשויות בברלין הודיעו אתמול (ראשון), כי מעתה והלאה גם נשים יוכלו לשחות בבריכות הציבוריות ללא חלק עליון, בדיוק כמו גברים. את ההחלטה הרשויות קיבלו כחלק מהרצון שלהן לקדם את השיוויון המגדרי בבירה הגרמנית, וזאת - לאחר ששחיינית מקומית טענה שמנעו ממנה להיכנס לבריכה ציבורית עד שתכסה את החזה.

השלטונות במדינת ברלין (אחת מ-16 המדינות המרכיבות את גרמניה) הסכימו כי השחיינית הייתה קורבן לאפליה, וכאמור, השבוע הודיעו כי כל המבקרים בבריכות הציבוריות של ברלין, כולל נשים ואלה המזדהים כא-בינארים, רשאים ללכת חשופי חזה בשטח הבריכה.

בריכה בברלין
בריכה בברלין | צילום: מתוך אינסטגרם berliner_baederbetriebe

תקרית דומה אירעה בפארק מים בברלין בקיץ 2021. האזרחית הצרפתייה גבריאל לה-ברטון ביקשה פיצוי כספי מהעירייה לאחר שהמאבטחים הורו לה ולבנה לעזוב את המקום, כשסירבה לכסות את שדיה.

בשיחה עם העיתון הגרמני "די צייט", לה-ברטון טענה כי מדובר באפליה מגדרית: "מבחינתי - ואני מלמדת את זה את הבן שלי - אין הבדל כזה. עבור גברים ונשים כאחד, השד הוא מאפיין מיני משני, אבל לגברים יש את החופש להסיר את בגדיהם כשחם להם ולנשים לא". ברלין אינה העיר הראשונה בגרמניה שמאפשרת לנשים לשחות חשופות חזה בבריכות ציבוריות, קדמה לה העיר גטינגן שהייתה ראשונה לאפשר זאת.