דיווח בבלארוס: אחת ממובילי ההפגנות נגד הנשיא נחטפה ברחוב

עדי ראייה טענו כי אלמונים שעטו מסכות הכניסו את מריה קולסניקובה בכוח לרכב מסחרי ונסעו מהמקום. יועץ התקשורת שלה אישר את הפרטים - ו"נעלם" גם הוא לאחר 40 דקות. המשטרה מכחישה קשר לאירוע

זמן צפייה: 02:21

מריה קולסניקובה, אחת ממנהיגי גל המחאות במדינה וחברה בכירה במועצת התיאום של האופוזיציה הבלארוסית, נחטפה בכוח לתוך מכונית מסחרית על ידי אלמונים במרכז הבירה מינס - כך דיווחה היום (שני) רשת חדשות מקומית במדינה, מפי עדי ראייה. קולסניקובה ידועה בתור שותפתה לקמפיין של המועמדת מטעם האופוזיציה סבטלנה טיחנובסקיה, שטענה לניצחון על המנהיג הוותיק אלכסנדר לוקשנקו בבחירות שהתקיימו בתשעה באוגוסט.

על פי הדיווח, קולסניקובה, שנחשבת לדמות הפוליטית הבולטת ביותר בבלארוס, נחטפה מעט לאחר השעה 10 בבוקר בזמן שהלכה ליד מוזיאון האומנות הלאומי במינסק. יחד איתה "נעלמו" גם שלושה חברים נוספים ממועצת התיאום של האופוזיציה וכול צוות הדוברות שלה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורם בקבינט הקורונה: "לא ניתן להתחיל סגר חלקי הערב"

ליברמן: "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

דיווח: משלחת מאיחוד האמירויות תגיע לישראל ב-22 בספטמבר

מחאות בבלארוס אחרי הבחירות
מחאות בבלארוס אחרי הבחירות | צילום: רויטרס

אישה שזיהתה את עצמה כ"אנסטסיה" התקשרה לסוכנות "Tut.by" הבלארוסית וטענה כי ראתה את קולסניקובה ברחוב ביום החטיפה. "הייתה לי כוונה לגשת אליה ולהודות לה עבור עבודתה, אך שיניתי את דעתי כשראיתי שהיא נראית לי תשושה מעייפות" אמרה, והוסיפה: "שמתי לב למסחרית שחורה עם הכיתוב 'Svyaz' בצידה, שחנתה לא רחוק מהמוזיאון. לאחר מכן ראיתי אנשים עם מסכות גוררים את מריה לתוך הרכב". "הטלפון עף לה מהיד. אחד מהם הרים אותו והם נמלטו מהמקום", תיארה. סוכנות הידיעות הבלארוסית מדווחת כי הטלפון שלה לא זמין מהבוקר.

יועץ התקשורת שלה, רודנקוב, אישר את חטיפתה - אך גם "נעלם" הוא עצמו 40 דקות לאחר שאישר את הדיווח. יתר מכריה של קולסניקובה מסרו כי הם בודקים את הדיווח לפיו היא נעצרה. משטרת העיר מינסק צוטטה על ידי רשת החדשות "אינטרפקס" הרוסית כשהיא טוענת כי "לא אנחנו עיכבנו אותה".

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו | צילום: רויטרס

מעצרה של קולסניקובה מגיע יום אחד בלבד לאחר הפגנת הענק שבמסגרתה צעדו 100,000 בלארוסים ברחובות וקראו ללוקשנקו להתפטר מתפקידו. לאחר ההפגנה, המשטרה החלה במבצע מעצרים המוניים. משרד הפנים הבלארוסי אישר כי אתמול נעצרו 633 מפגינים, מתוכם 363 בני אדם נשלחו למתקני מעצר בעודם ממתינים לדיונים בבית המשפט בעניינם.

כזכור, לפני חודש ימים פרצו עימותים אלימים ברחבי בלארוס בין התושבים למשטרה, בעקבות פרסום מדגמי תוצאות הבחירות לנשיאות – שהצביעו על כך שהנשיא המכהן אלכסנדר לוקשנקו, הנחשב לרודן, זכה פעם נוספת עם 80% מהקולות. מועמדת האופוזיציה, סווטלנה טיחנובסקיה, זכתה ב-9.9% מהקולות בלבד וטענה לזיופים. "אני מאמינה למראה עיניי, ואני רואה שרוב הציבור איתנו", אמרה לתקשורת. טיחנובסקיה בת ה-37, מורה לשעבר, נחשבה ליריבתו המרכזית של לוקשנקו ונתפסה בקרב רבים כחלופה למנהיגות הנוכחית. היא הצטרפה למרוץ לנשיאות במקום בעלה שנאסר.