כמו רעידת אדמה: הפיצוץ בביירות נקלט בתחנות סייסמיות בכל הארץ

המכון הגיאולוגי ציין כי האנרגיה ששוחררה שוות ערך לרעידת אדמה בעוצמה של 3.5, ותחנות מדן ועד אילת קלטו את הגלים הסייסמים שנוצרו בעקבותיו

זמן צפייה: 08:16

חוקרים במכון הגיאולוגי פרסמו הבוקר (חמישי) ממצאים לפיהם הפיצוץ בנמל ביירות נקלט בתחנות הסייסמיות בכל רחבי הארץ, וכי האנרגיה ששוחררה שוות ערך לרעידת אדמה בעוצמה של 3.5.

תחנות מדן עד אילת ברשת הסייסמית של ישראל, ותחנות מרשתות אחרות באזור, קלטו את הגלים הסייסמים שנוצרו בעקבות הפיצוץ שאירע שלשום. באיור ניתן לראות את מפת התחנות ומקום הפיצוץ.

לכתבות נוספות בנושא >> 

כהזדהות עם תושבי ביירות: דגל לבנון הוצג על בניין עיריית ת"א

בישראל מזהירים: "הפיצוץ בביירות – פעמון אזעקה למפרץ חיפה"

חומר דישון המצוי בחומרי נפץ: הכימיקל שגרם לפיצוץ בביירות

הפיצוץ בביירות נקלט בתחנות הסייסמיות בכל הארץ
הפיצוץ בביירות נקלט בתחנות הסייסמיות בכל הארץ | צילום: המכון הגיאולוגי

כזכור, ביום שלישי אירע הפיצוץ האדיר בנמל הבירה של לבנון, והביא ליותר ממאה הרוגים, כ-4,000 פצועים, ונזק אדיר בכל רחבי העיר. מועצת ההגנה של לבנון החליטה כי ביירות תוגדר אזור מוכה אסון, וכי יוכרז מצב חירום למשך שבועיים, במסגרתו מחוז ביירות יהיה נתון לסמכות צבא לבנון. בנוסף, הוכרזו שלושה ימי אבל במדינה.

ככל הנראה, הגורם לפיצוץ הקטלני הוא אמוניום חנקתי – ולדברי ראש ממשלת לבנון, 2,700 טונות ממנו התפוצצו לאחר שלא אוחסנו כראוי במשך שש שנים. בתיעוד מהאוויר ניתן לראות את ההרס הרב שנגרם כתוצאה מהפיצוץ.

אמוניום חנקתי הוא כימיקל תעשייתי נפוץ, שמשמש בעיקר לצורכי דישון בשל העובדה בשל העובדה שמהווה מקור טוב לחנקן עבור צמחים. בנוסף, זהו אחד המרכיבים העיקריים בכריית חומרי נפץ בשל היותו מחמצן.

הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות
הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות | צילום: רויטרס