אימה בקנדה: בני זוג וכלבם נהרגו בתקיפת דוב גריזלי

גורמים רשמיים בפארק הלאומי באנף שבפרובינציית אלברטה אישרו כי הדוב הוא זה שתקף והרג את בני הזוג וכלבם. צוות החילוץ שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותם במקום. "אנשים לא מכירים את כללי הבטיחות בהיתקלות עם דובים"

דוב גריזלי בצפון אמריקה
דוב גריזלי בצפון אמריקה | צילום: שאטרסטוק

זוג קנדי וכלבם נהרגו בסוף השבוע (שישי) בתקיפת דוב גריזלי קטלנית בעת שטיילו בפארק הלאומי באנף שנמצא באלברטה, קנדה - כך דווח היום ברשת NBC האמריקנית. נציגי הפארק הקנדי אמרו בהצהרה שנתנו כי בערב ליל שישי התקבל דיווח GPS שהצביע על תקיפת דוב בפארק. לאחר התקיפה המחרידה, הדוב נתפס והורדם על ידי הרשויות.

צוות החילוץ שהועזק לסייע לזוג נאלץ להגיע למיקום בו אירעה התקיפה באופן רגלי, שכן תנאי מזג האוויר לא איפשרו שימוש בהליקופטר. הצוות הגיע לזירת האירוע בשעות המוקדמות של יום שבת, אך למרבה הצער גילו במקום את גופותיהם של הזוג וכלבם.

הפארק הלאומי באנף באלברטה, קנדה
הפארק הלאומי באנף באלברטה, קנדה | צילום: רויטרס
דוב גריזלי בצפון אמריקה
דוב גריזלי בצפון אמריקה | צילום: שאטרסטוק

קים טיצ'נר, חברה של הקורבנות והמייסדת של "Bear Safety & More", ארגון המעביר אימוני בטיחות הקשורים לדובים וחיות בר, אמרה שתקיפות דוב הן אירוע נדיר, על אף שיותר ויותר אנשים יוצאים אל חיק הטבע ונתקלים בדובים. "הסיבה שאנחנו נתקלים ביותר מקרים כאלו היא משום שאנשים לא מכירים את כללי הבטיחות בהיתקלות עם דובים". היא הוסיפה ואמרה כי רק 14% מתקיפות דובי גריזלי בעולם הן קטלניות. בפארק הלאומי באנף ישנם כ-60 דובי גריזלי המסתובבים בחופשי, ונחשבים לאוכלוסייה בסיכון באלברטה.