ארבע נשים מאשימות: הקומיקאי הבריטי ראסל בראנד אנס אותנו

המתלוננות טוענות כי בין 2006 ל-2013 ביצע בהן בראנד עבירות מין חמורות. אחת מהן הייתה בת 16 בלבד בזמן שהעבירות התרחשו לכאורה. כיממה לפני פרסום התחקיר על אודותיו, פרסם הקומיקאי הבריטי סרטון ברשתות החברתיות שבו "הזהיר" כי הוא עתיד להיות מואשם בפלילים

ראסל בראנד
ראסל בראנד | צילום: רויטרס

ארבע נשים מאשימות את הקומיקאי והשחקן הבריטי ראסל בראנד באונס, תקיפה מינית והתעללות רגשית. הפרשה נחשפה בעקבות תחקיר משותף של ערוץ 4", "סאנדיי טיימס" ו"טיימס" הבריטי, שפורסם היום (שבת). אמש, כיממה לפני פרסום התחקיר, בראנד פרסם סרטון ברשתות החברתיות ו"הזהיר" כי הוא עתיד להיות מואשם "בהאשמות פליליות חמורות" - שאותן הוא מכחיש.

על-פי התחקיר, התקיפות התרחשו לכאורה בין השנים 2006 ל-2013. אחת הנשים סיפרה כי הקומיקאי אנס אותה בדירתו שבלוס אנג'לס, ולאחר מכן היא טופלה במרכז לנפגעות תקיפה מינית. אישה אחרת סיפרה כי בראנד ניהל עמה מערכת יחסים כשהייתה בת 16 בלבד, והוא בשנות ה-30 לחייו. לפי תלונתה של אישה נוספת, בראנד תקף אותה מינית בזמן שעבדה איתו, ולאחר מכן איים כי ינקוט נגדה הליכים משפטיים אם תספר על כך. לפי ההאשמה הרביעית כלפי הקומיקאי, אישה אחרת טוענת כי אנס אותה והתעלל בה רגשית.

כאמור, אתמול פרסם בראנד סרטון שבו הכחיש את המיוחס לו. "ההאשמות האלו חמורות ואני מפריך אותן לחלוטין. הן נוגעות לתקופה בה הייתי ב'מיינסטרים', והופעתי כל הזמן בעיתונים וסרטים. כתבתי על התקופה ה'מופקרת' הזו רבות בספרים שלי, ולמרות שהייתי 'מופקר' מערכות היחסים שלי תמיד היו בהסכמה". בנוסף, ברנד אמר שהוא מאמין שהוא נושא ל"מתקפה מתואמת" והוא עומד לבדוק את הנושא כי "זה מאוד מאוד חמור".

בראנד החל את הקריירה שלו כסטנדאפיסט בתחילת שנות ה-2000, אך הפריצה הגדולה שלו הייתה כמנחה סדרת הבת של "האח הגדול" בבריטניה. הוא אירח והגיש תוכניות רבות ב-BBC ובערוץ המוזיקה MTV. כמו כן, הוא שיחק בקומדיה הרומנטית "קח את זה כמו גבר". התחקיר המלא והריאיונות עם המתלוננות יפורסמו בסרט הדוקומנטרי שישודר בערוץ 4 בבריטניה.