הישג לטראמפ שבוע לפני הבחירות: המועמדת שלו הושבעה לעליון

הסנאט אישר את מועמדותה של איימי קוני בארט ברוב של 52 מול 48 מתנגדים, ובכך חיזק את הרוב השמרני בבית המשפט. טראמפ: "משפטנית מבריקה, תעשה עבודה יוצאת דופן"

זמן צפייה: 00:28

הסנאט אישר הלילה (שלישי) את המועמדת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, איימי קוני בארט, לשופטת בבית המשפט העליון של ארצות הברית ברוב של 52 מול 48 מתנגדים. מדובר במינוי השלישי של שופט שמבצע טראמפ במהלך כהונתו, ובכך הוא חיזק את הרוב השמרני בבית המשפט: "משפטנית מבריקה, תעשה עבודה יוצאת דופן", אמר הנשיא.

בארט, בת 48, עשויה לכהן כשופטת במשך עשורים רבים ובכך תעניק לשמרנים רוב של שישה מול שלושה שופטים ליברלים. לכן, להרכב השופטים הנוכחי תהיה השפעה דרמטית על מגוון נושאים כגון חוק הבריאות, הפלות ונישואי זוגות להט"ב וכן טיפול במחלוקת אפשרית במהלך הבחירות לנשיאות 2020.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בצפון: צעיר בן 20 נורה למוות בירכא

הותר לפרסום: שב"ח הסתובב בראש העין עם אקדח במטרה לבצע פיגוע

הקבינט אישר: צהרונים לכיתות א'-ב' ומספרות ישובו לפעילות

טראמפ יחד עם השופטת איימי קוני בארט בעת השבעתה
טראמפ יחד עם השופטת איימי קוני בארט בעת השבעתה | צילום: רויטרס

בתגובה לאישור מינויה, אמר טראמפ כי "זהו יום חשוב לאמריקה, לחוקת ארצות הברית ולשלטון החוק ההוגן". לאחר השבעתה של בארט על ידי עמיתה, השופט השמרן קלרנס תומאס, היא אמרה: "שופט מכריז על עצמאותו לא רק מהקונגרס ומהנשיא, אלא גם מאמונותיו הפרטיות שעשויות להשפיע עליו".

ההצבעה לגבי מועמדותה של בארט הגיעה לאחר שהרפובליקנים בסנאט, אשר מחזיקים ברוב המושבים, פעלו לאשר את המינוי באופן המהיר ביותר בהיסטוריה המודרנית בעקבות מותה של השופטת הליברלית רות בדר גינזבורג בחודש שעבר.