מהומות בברצלונה: מפגינים קטלונים שיבשו את פעילות נמל התעופה

שנתיים לאחר משאל העם לעצמאות חבל הארץ בצפון ספרד, נגזרו על תשעה מנהיגי אופוזיציה תשע עד 12 שנות מאסר. בעקבות כך, חסמו מפגינים רחובות ופסי רכבת בעיר, ו-20 טיסות בוטלו

מפגינים קטלונים בברצלונה
מפגינים קטלונים בברצלונה | צילום: רויטרס

מהומות פרצו היום (שני) בברצלונה, בירת חבל קטלוניה שבספרד, בעקבות גזרי דין של תשע עד 12 שנות מאסר שהוטלו על תשעה מנהיגי אופוזיציה. זאת בשל מעורבותם במשאל עם לא חוקי לעצמאות המחוז שהתקיים ב-2017.

במהלך ההפגנות, חסמו ההמונים רחובות ושיבשו את תנועת הרכבות – ואף חסמו את נמל התעופה "אל פראט" שבעיר לזמן קצר. עד כה בוטלו כעשרים טיסות שהיו אמורות להמריא משדה התעופה.

עוד בחדשות 13

הקרמלין: "פוטין יעודכן בבקשת נתניהו לחנינת נעמה יששכר"

בחירות בפולין: המפלגה שהובילה את "חוק השואה" ניצחה שוב

הפיגוע בגרמניה: החשוד הודה בירי ואישר שפעל ממניע אנטישמי

תיעוד ההפגנות בשדה התעופה בברצלונה

בעקבות הפסיקה, הוציא בית המשפט העליון בספרד צו מעצר לנשיא מחוז קטלוניה לשעבר, קרלס פיגדמונט, שחי בבלגיה מאז שהודח מתפקידו בעקבות משאל העם. מוקדם יותר היום, התייחס הנשיא לשעבר לפסיקה. "גזר הדין של מאה שנות מאסר במצטבר הוא פסיקה ברברית", כתב בחשבון הטוויטר שלו, ופנה למנהיגי האופוזיציה: "עכשיו יותר מתמיד – נעמוד לצדכם ולצד משפחותכם".


סגנו לשעבר של פיגדמונט, אוריול חונקרס, הורשע היום בניצול לרעה של כספי ציבור, ועל כך שעודד הפרות סדר ציבוריות במטרה לשנות את החוק.

כזכור, באוקטובר 2017 התקיים בקטלוניה משעל עם להכרזת עצמאות של חבל הארץ. מתוך כלל המצביעים, 90% תמכו בהצעה, אך ממשלת ספרד התנגדה למשאל בטענה כי המהלך מנוגד לחוקה הספרדית.