"הסרטון הפך לסמל": זמרת תיעדה באינסטגרם את בן זוגה מכה אותה

בייבס וודומו, אמנית דרום אפריקנית, פרסמה עימות בו הוכתה באכזריות בחדר השינה שלה. מעריציה הגיבו ברשת, והעלו את נושא האלימות כלפי נשים לדיון ציבורי במדינה

זמן צפייה: 02:28

בייבס וודומו, אחת מהזמרות הגדולות בדרום אפריקה, שידרה בעמוד האינסטגרם שלה לפני כחודש עימות בחדר השינה, שבמהלכו בן הזוג שלה, ממפינצ'ה, זמר מפורסם אף הוא, מכה אותה באכזריות. מעריציה הביעו את זעמם ברשת על האלימות הקשה שתועדה וכלי התקשורת במדינה החלו לעסוק בנושא בהרחבה.

שידורי הרדיו והטלוויזיה, שעסקו עד לאותו הרגע במשבר תשתיות החשמל במדינה ופרשיות שחיתות שלטוניות שונות, החלו לקיים דיונים בתופעת האלימות כלפי נשים. זאת, לאחר שמעריציה של וודומו הגיבו בחריפות לתיעוד שבו הזמרת נשמעת בוכה מכאבים לאחר שבן זוגה הכה אותה.

בייבס וודומו, הוכתה על ידי בן זוגה בשידור חי
בייבס וודומו, הוכתה על ידי בן זוגה בשידור חי | צילום: החדשות 13

ממפינצ'ה הואשם בתקיפה בעקבות הסרטון, אך בחר להטיל את האשמה על בת זוגו בריאיונות שקיים לאחר האירוע: "לא נגעתי בה, היא הייתה שתלטנית והפסיקה להקשיב לי". ג'ואן ג'וזף, שדרנית רדיו דרום אפריקנית התייחסה לאירוע: "באופן מסוים, הסרטון הפך סמל לקרב שנשים רבות נמצאות בו יום יום"

תופעת האלימות כלפי נשים, כמו זו שתועדה על ידי הזמרת, נפוצה מאוד במדינה. ממחקרים בדרום אפריקה עולה כי 40% מהגברים הכו את בנות זוגם, וכל אישה רביעית במדינה נאנסה. לכן הדיון הציבורי שהחל כעת בעקבות המקרה של וודומו אינו מובן מאליו, אך יש גם מי שחוששות שהדיון לא בהכרח יוביל לשינוי אמיתי.