אחרי 23 שנה, בעקבות פודקאסט וסדרה: משפט חוזר למורשע ברצח

עדנאן סעיד הורשע לפי 23 שנים ברצח חברתו, אך בעקבות בדיקות חוזרות ועניין ציבורי רב שנוצרו בעקבות פודקאסט ("סיריאל") וסדרת טלוויזיה של HBO - נחקרו שני חשודים נוספים, פסק הדין בוטל וסעיד יעמוד למשפט חוזר

עדנאן סעיד
עדנאן סעיד | צילום: רויטרס

ארצות הברית: בית המשפט בבולטימור שבמרילנד שחרר אמש (שני) למעצר בית את עדנאן סעיד, בן 41, שהורשע בשנת 1999 ברצח חברתו. השופטת ביטלה את פסק הדין וסעיד יעמוד למשפט חוזר, אחרי שכבר ריצה 23 שנות מאסר. כך דווח ב-CNN.

בשנת 2014 עמד סעיד במרכזה של סדרת פודקאסט בשם "סיריאל", שמטרתה הייתה לבדוק את מקרה הרצח ולהטיל ספק בהרשעתו. הסדרה גרפה כמות גבוהה של צופים והביאה לעניין ציבורי במקרה, והביאה לסדרה נוספת ברשת הטלוויזיה "HBO", בשם "התיק נגד עדנאן סעיד", שבאה גם היא לחקור את מקרה הרצח.

עדנאן סעיד
עדנאן סעיד | צילום: רויטרס

סעיד, שכאמור נחשד ברצח את בת זוגו הי מין-לי בתקופת לימודיהם בתיכון - נשלח לרצות מאסר עולם. כשהסבירה את ביטול פסק הדין, טענה השופטת מליסה פין כי ישנו חומר חקירה משמעותי שלא הועבר כראוי לעורכי הדין של סעיד, וכי ישנם עוד שני חשודים שמעורבותם ברצח לא נבדקה בצורה מספקת. לפי הפרקליטות, ביטול פסק הדין אינו מוכיח את חפותו של סעיד, אולם הוא זכאי למשפט חוזר מחמת הצדק.

בחודש מרץ השנה, סעיד ועורכי דינו הגישו בקשה לבצע בדיקות DNA לבגדי הקורבן. מדובר בבדיקות חדישות שלא התאפשרו בזמן החקירה הראשונית של הרצח, מה שעזר לבדיקת כיוונים נוספים בתיק.

עדנאן סעיד יוצא מבית המשפט
''המשפט היה לא הוגן''. עדנאן סעיד יוצא מבית המשפט | צילום: רויטרס

שני החשודים הנחקרים בפרשה כבר היו מוכרים לרשויות בחקירה הראשונית של הרצח, אך הם לא נחקרו בצורה מספקת. בית המשפט לא חשף את שמותיהם, אך לפי הממצאים - אחד מהם אמר: "הוא יגרום לה (מין-לי) להיעלם. הוא ירצח אותה". שני החשודים הורשעו בעבר בעבירות מין נגד נשים.

אריקה סוטר, חלק מצוות ההגנה של סעיד, אמרה לאחר פרסום החלטת בית המשפט: "עכשיו אנחנו יודעים את מה שקרוביו ואוהביו של עדנאן ידעו תמיד. המשפט היה לא הוגן, היו ראיות שהוסתרו, והיו ראיות שהצביעו על חשודים אחרים ברצח".