מרחץ דמים בסוריה: "יותר מ-100 הרוגים במתקפת מל"טים"

לפי דיווחים, 100 בני אדם - בהם עשרות קציני צבא סורים ואזרחים - נהרגו ויותר מ-190 נפצעו במתקפת מל"טים בטקס במכללה צבאית בחומס. באירוע נכח גם שר ההגנה הסורי - שעזב את המקום דקות ספורות לפני המתקפה. שלושה ימי אבל הוכרזו [img_fig

זמן צפייה: 00:23

לפחות 100 בני אדם, בהם קצינים בצבא סוריה ואזרחים, נהרגו ולפחות 190 נוספים נפצעו היום (חמישי) במתקפת מל"טים בטקס במכללה צבאית במחוז חומס שבסוריה. כך לפי דיווחים במדינה. בטקס נכח שר ההגנה הסורי עלי מחמוד עבאס, שעזב את המקום דקות ספורות בלבד לפני ההתקפה הקטלנית. בהודעה רשמית של הרשויות הסוריות, הואשמו בהתקפה "ארגוני טרור" - מבלי שצוינו שמות של ארגונים ספציפיים. שלושה ימי אבל הוכרזו.

"לאחר הטקס אנשים ירדו לחצר המרכזית ואז הפיצוץ התרחש, אנחנו לא יודעים מאיפה הוא הגיע" סיפר עד ראייה, שהוסיף כי כעת "המקום מלא בגופות".

זירת תקיפת המל"טים בחומס, סוריה
זירת תקיפת המל"טים בחומס
סוריה: "עשרות הרוגים במתקפת מל"טים בטקס צבאי בחומס"
סוריה: "עשרות הרוגים במתקפת מל"טים בטקס צבאי בחומס"
אסד אחרי הנחיתה בסין
אסד מבקר בסין | צילום: רויטרס

בימים אלו חווה משטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד קשיים משמעותיים, בעקבות העוני במדינה שהביא להתפוררות חברתית ולמעלה ממיליון פליטים. בעקבות המצב הקשה, ולאחר יציאתם של הרוסים מאזור הקרבות, מרד נוסף נגד השליט עשוי לפרוץ שוב על פי הערכות.

אסד עצמו עזב בחודש שעבר את מדינתו, לראשונה מאז פרצה מלחמת האזרחים הסורית לפני 12 שנים, בכדי לקיים ביקור בסין. מלשכתו של נשיא סוריה נמסר לקראת הביקור כי אסד "יעמוד בראש משלחת בכירה ויקיים פגישות עם בכירים בסין, כולל עם הנשיא שי ג'ינפינג". הפעם האחרונה שבה ביקר הנשיא הסורי בסין הייתה ב-2004, אז הוא נפגש עם הנשיא לשעבר הו ג'ינטאו.