אוסטרליה: יוכפל הקנס על אי-אכיפת איסור השימוש ברשתות לקטינים
אוסטרליה הודיעה כי תכפיל את הקנס המקסימלי על ענקיות הטכנולוגיה ל-68 מיליון דולר, לאחר שהתברר כי האיסור על שימוש ברשתות חברתיות מתחת לגיל 16 לא מיושם כראוי. ראש הממשלה אלבניזי: "ענקיות הטכנולוגיה לא עושות מספיק כדי לציית לחוק"

אוסטרליה מעלה הילוך במאבק ברשתות החברתיות - ותכפיל את הקנס המקסימלי שיוטל על חברות טכנולוגיה שלא יאכפו כראוי את האיסור על שימוש ברשתות חברתיות לצעירים מתחת לגיל 16. הקנס החדש יעמוד על כ-68 מיליון דולר אוסטרלי (כ-45 מיליון דולר אמריקני), זאת לאחר שהוכח כי לבני הנוער קל מאוד לעקוף את אמצעי אימות הגיל שהטמיעו החברות.
בנוסף להחמרת הקנסות, הממשלה תעניק סמכויות נרחבות לנציבות הבטיחות ברשת (eSafety Commissioner). הגוף הרגולטורי יוכל כעת לחייב את חברות המדיה החברתית להציג ראיות מפורטות לפעולות שנקטו כדי למנוע מקטינים לפתוח חשבונות. הממשלה הדגישה כי הנציבות כבר חוקרת חשד לאי-ציות מצד חמש פלטפורמות מרכזיות: אינסטגרם ופייסבוק (מטא), יוטיוב (גוגל), סנאפצ'ט וטיקטוק.

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, הצהיר כי הוא מעודד מהמומנטום העולמי שנוצר סביב הגבלת הגיל, אך הבהיר: "ברור שענקיות הטכנולוגיה לא עושות מספיק כדי לציית לחוק; עדיין יש יותר מדי ילדים ברשתות החברתיות". על-פי נתוני ממשלת אוסטרליה, מאז כניסת האיסור לתוקף לפני כחצי שנה, הושבתו או הוגבלו יותר מ-5 מיליון חשבונות של בני נוער.
עם זאת, המציאות בשטח מצביעה על כישלון חלקי: מחקר שפורסם השבוע ב"בריטיש מדיקל ג'ורנל" שבחן 408 בני נוער, מצא כי כ-85% מהאוסטרלים בגילי 12 עד 15 המשיכו להשתמש ברשתות חברתיות גם שלושה חודשים לאחר הטלת האיסור. רובם המוחלט דיווחו כי הצליחו להישאר מקוונים על-ידי הצהרה שקרית בנוגע לגילם - או העלאת סלפי שהפלטפורמות אישרו ללא בדיקה מעמיקה.
שרת התקשורת האוסטרלית, אניקה וולס, לא חסכה בביקורת: "מהעדכונים שאני מקבלת מהנציבות, ברור לי שפלטפורמות המדיה החברתית מאמצות תרגילים מהספר של חברות הענק ועושות את המינימום הנדרש כדי לעבור את החוק".


