הלם בארה"ב: בן 6 ירה במורה במהלך ויכוח בכיתה

המורה פונתה במצב אנוש לבית החולים. טרם התברר כיצד השיג התלמיד נשק והביא אותו לבית הספר, ובינתיים הוא נמצא בתחנת המשטרה. מפקח בית הספר: "היום התלמידים שלנו למדו שיעור חשוב בנוגע לנשק ומה הוא יכול לעשות"

ניידת משטרה בארה"ב. ארכיון
ניידת משטרה בארה"ב. ארכיון | צילום: רויטרס

ארצות הברית: מורה בבית ספר יסודי בווירג'יניה נורתה אמש (שישי) על ידי תלמיד בן 6 במהלך ויכוח שהתפתח בכיתה. לפי הרשויות בווירג'יניה המורה נפצעה באופן אנוש ונשקפה סכנה לחייה. מאוחר יותר עידכן מפקד המשטרה כי בבית החולים הצליחו לייצב את מצבה.

הילד ירה במורתו ירייה אחת עם אקדח ונלקח לתחנת המשטרה. הרשויות במדינה קוראות לפיקוח כבד יותר על נשקים, בין היתר גם ד"ר ג'ורג' פארקר, המפקח על בית הספר היסודי "Richneck" בו התרחש הירי, שאמר לתקשורת כי "צריך לשמור שאקדחים יהיו מחוץ להישג ידם של ילדים".

הורים לוקחים את ילדיהם מבית הספר היסודי בווירג'יניה ארה''ב, לאחר שבן 6 ירה במורתו
הורים לוקחים את ילדיהם מבית הספר היסודי בווירג'יניה ארה''ב, לאחר שבן 6 ירה במורתו | צילום: רויטרס

"אני לא יכול לשלוט על גישה לנשק", אמר ד"ר פארקר, "המורות שלי לא יכולות לשלוט הגישה לנשק. היום התלמידים שלנו למדו שיעור חשוב באלימות עם נשק חם ולגבי מה אקדחים יכולים לעשות כדי לשבש סביבה לימודים, אך גם משפחה וקהילה". ד"ר פארקר הוסיף כי בית הספר יהיה סגור ביום שני הקרוב, וכי הצוות המפקח יעניק תמיכה נפשית לסגל ולתלמידים.

ראש עיריית ניופורט בה התבצע הירי, פיליפ ג'ונס, אמר במסיבת עיתונאים בעקבות המקרה: "כרגע הכל עדיין טרי, אבל אני מבטיח שננקוט פעולות בעקבות המקרה, לא רק בין המועצה העירונית לבית הספר אלא אנחנו נעשה הכל כדי להבטיח מדיניות נכונה וצעדים נכונים כדי למנוע מדבר כזה להתרחש שוב פעם".