"שונא פקקים": בנו של הקונסול במיאמי מואשם בדריסת שוטר

אברהם גיל בן ה-19, בנו של הדיפלומט הישראלי אלי גיל, נעצר לאחר שעל-פי החשד דרס בכוונה שוטר עם האופנוע שלו, לאחר שהאחרון ביקש ממנו לעצור בצד. הוא הואשם בעבירות חמורות כלפי קצין אכיפת חוק והתנגדות אלימה לשוטר. עורכי דינו טוענים: "יש לבטל את האישומים בשל החסינות הדיפלומטית של אביו"

אברהם גיל, בנו של קונסול ישראל במיאמי, נעצר בחשד שדרס בכוונה שוטר
אברהם גיל, בנו של קונסול ישראל במיאמי, נעצר בחשד שדרס בכוונה שוטר | צילום: מתוך טוויטר

אברהם גיל, בנו של קונסול ישראל במיאמי, נעצר בחשד שדרס בכוונה שוטר - כך דווח היום (חמישי) ב"ניו יורק פוסט". גיל בן ה-19, בנו של הדיפלומט הישראלי אלי גיל, נאשם בכך שדרס את השוטר עם האופנוע שלו, וטען שהסיבה לכך היא כי הוא "שונא לחכות בפקקים". על-פי רישומי בית המשפט, הוא הואשם בעבירות חמורות כלפי קצין אכיפת חוק והתנגדות אלימה לשוטר. עם זאת, עורכי דינו טוענים כי ייתכן והאישומים המיוחסים לו יבוטלו, בשל החסינות הדיפלומטית של אביו. בתוך כך, תמונת מעצרו, בה הוא נראה בוכה, הפכה לויראלית ברשתות.

גיל נעצר ב-27 בינואר, לאחר שדרס מפקד במשטרת סאני איילס ביץ' עם אופנוע, קצת אחרי השעה 15:30. לפי הדיווחים, השוטר עצר את התנועה בשדרת קולינס, אחת הדרכים המרכזיות במיאמי, כאשר ראה את גיל ממשיך לנסוע בין המכוניות העומדות. השוטר סימן לגיל לעצור, אך לפי הדיווחים הוא המשיך בנסיעה ודרס את השוטר בכוונה. השוטר נפצע ברגלו השמאלית, אך הספיק לתפוס את גיל בידו ולהורידו מהאופנוע. בדו"ח המשטרתי נכתב כי גיל אמר לשוטרים שהוא המשיך לנסוע בין כלי הרכב חרף הוראת השוטר משום שהוא "שונא לחכות בפקקים".

בגלל מעמדו הדיפלומטי של אביו, עורכי דינו של גיל טוענים כי יש לבטל את האישומים נגדו, בטענה כי החוק במחוז מיאמי-דייד לא חל עליו. על-פי הנחיות החסינות הדיפלומטית והקונסולרית של מחלקת המדינה האמריקנית, "בני משפחה המהווים חלק ממשק הבית של דיפלומטים נהנים בדיוק מאותן הרשאות וחסינות כמותם". אחת מזכויות היתר שדיפלומטים מקבלים היא חסינות מוחלטת מסמכות השיפוט הפלילית של בתי המשפט של המדינה המארחת אותם, ולא ניתן להעמידם לדין ללא קשר לעבירה, אלא אם המדינה השולחת תוותר על חסינותם. יחד עם זאת, ייתכן כי גיל לא יהיה זכאי לחסינות דיפלומטית על אף שאביו דיפלומט, משום שחסינות דיפלומטית חלה על שגרירים של מדינות, ולא על "פקידים קונסולריים".

קונסול ישראל במיאמי, אלי גיל
קונסול ישראל במיאמי, אלי גיל | צילום: מתוך לינקדאין

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה גיל בן ה-19 מסתבך עם רשויות החוק במיאמי. על-פי הרשויות המקומיות, הוא היה מעורב בעוד שני מקרים נוספים, כאשר באחת מן הפעמים הוא אף נמלט מהמשטרה כשהתבקש לעצור עם האופנוע שלו בצד הדרך.