מנהיגי העולם גינו את הפיגוע בווינה: "לא ניכנע לטרור"

קנצלר אוסטריה התייחס למתקפת הטרור בבירה: "כל המדינה חושבת על הקורבנות, הפצועים ובני משפחותיהם". טראמפ: "ההתקפות על חפים מפשע חייבות להיפסק". ביידן: "נעמוד מאוחדים נגד שנאה ואלימות"

זמן צפייה: 00:54

מנהיגי העולם התייחסו הבוקר (שלישי) למתקפת הטרור בווינה, שבה נהרגו שלושה בני אדם ו-15 נפצעו, וגינו את המעשים. קנצלר אוסטריה כתב בתגובה בטוויטר כי "אנו עוברים זמנים קשים ברפובליקה שלנו. המשטרה תנקוט בצעדים מכריעים נגד מבצעי הפיגוע הנורא הזה. לעולם לא ניכנע לטרור ונילחם ונלחם בהתקפות אלה בנחישות ובכל האמצעים".

"כל אוסטריה חושבת על הקורבנות, הפצועים ובני משפחותיהם, אליהם אני שולח את תנחומי העמוקים", המשיך קורץ. "אנו מודים למנהיגי האיחוד האירופי ולשותפינו הבין-לאומיים על אהדתם והבעת הסולידריות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הטרור בווינה: 2 הרוגים ו-14 פצועים, לפחות מחבל אחד לא נתפס

השיטה, מדינות המפתח – והסקרים האחרונים: המדריך ליום הבוחר

"זו הגזמה": האמריקנים שמכחישים את הקורונה – ומצביעים לטראמפ

סבסטיאן קורץ
סבסטיאן קורץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע וכתב בציוץ בטוויטר כי "ישראל מגנה את המתקפה האכזרית בווינה ועומדת בסולידריות מוחלטת עם אוסטריה. העמים המתורבתים בכל מקום צריכים להתאחד, כדי להביס את הפראות של הטרור האיסלאמיסטי המתחדש".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גם הגיב לאירועים וכתב: "תפילותינו עם תושבי וינה אחרי פיגוע טרור נוסף באירופה. ההתקפות הנבזיות הללו נגד חפים מפשע חייבות להיפסק. ארצות הברית עומדת לצד אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבקה נגד הטרור כולל של האיסלאם הקיצוני". מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הביע תנחומים למשפחות הנפגעים באוסטריה וכתב כי "אנחנו חייבים לעמוד מאוחדים נגד שנאה ואלימות".

נשיא צרפת הצטרף לגינוי האירוע וכתב בטוויטר כי "אנו, הצרפתים, חולקים את ההלם והעצב של האוסטרים לאחר ההתקפה בווינה. אירופה היא שלנו, אויבינו צריכים לדעת עם מי הם מתמודדים. לא ניכנע לשום דבר".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הלילה אישרו הרשויות באוסטריה כי שני גברים ואישה, נהרגו בפיגועים בשישה מוקדים במרכז הבירה וינה, אבל סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה על ארבעה הרוגים. 15 בני אדם נוספים נפצעו, שבעה מהם במצב קשה. הזירה המרכזית הייתה מחוץ לבית הכנסת המרכזי בבירה האוסטרית. הרשויות הנחו את התושבים המקומיים להסתגר בבתיהם והתחבורה הציבורית הופסקה. היורים פתחו באש לעבר קבוצות אנשים בעיקר בברים, באמצעות כלי נשק אוטומטיים כשהם מנצלים את הערב האחרון שבו המקומות פתוחים לפני שאוסטריה נכנסת לסגר.

המשטרה המקומית הודיעה כי מפגע אחד לפחות, שהיה איסלאמיסט ונשא חגורת נפץ שהתגלתה כסרק, נורה למוות, וכוחות ביטחון נוספים מנהלים מצוד אחר שאר המחבלים, שהוגדרו על ידי שר הפנים המקומי חמושים ומסוכנים. יחידה מיוחדת של כוחות הביטחון פרצה לדירת המפגע לטובת חקירת האירוע.

זירת אירוע הירי בווינה
זירת אירוע הירי בווינה | צילום: רויטרס