הראשונה באירופה: אוסטריה העבירה חוק חובת חיסון

הבית התחתון בפרלמנט האוסטרי אישר את ההצעה שתהפוך את חיסוני הקורונה לחובה החל מ-1 בפברואר, והמדינה תהפוך לראשונה ביבשת שמחייבת אזרחים מעל גיל 18 להתחסן נגד המחלה

זמן צפייה: 00:24

הבית התחתון בפרלמנט האוסטרי העביר אמש (חמישי) את הצעת החוק שהופעת את החיסון נגד קורונה לחובה החל מ-1 בפברואר, ותהפוך למדינה הראשונה באירופה שמחייבת אזרחים מעל גיל 18 להתחסן נגד המחלה. נשים הרות ומי שהחלים מהמחלה בחצי השנה האחרונה יהיו פטורים מהתחסנות.

בעקבות העלייה בתחלואה ואחוזים נמוכים יחסים של התחסנות ברחבי המדינה, הממשלה הצהירה כבר בחודש בנובמבר כי היא מתכננת להפוך את החיסונים לחובה במדינה, אך תחילה הכוונה הייתה לחייב בחיסון את בני ה-14 ומעלה, וכעת כאמור החוק יחול על כל מי שמלאו לו 18.

משבר הקורונה באוסטריה
משבר הקורונה באוסטריה | צילום: רויטרס

הצעת החוק חייבת לעבור כעת גם בבית העליון של הפרלמנט ולהיחתם על ידי הנשיא אלכסנדר ואן דר בלן, אך נראה שמדובר בעניין פורמאלי בלבד. לפי הצעת החוק, קנסות של עד 600 אירו יוטלו על מי שלא יתחסן, ומי שיערער על הקנס הראשוני ללא הצלחה צפוי לקנס מקסימלי של 3,600 אירו.

כ-72% מאוכלוסיית אוסטריה התחסנה במלואה נגד הקורונה, אחד השיעורים הנמוכים ביותר במערב אירופה. באיטליה הפכו את החיסונים לחובה עבור בני 50 ומעלה, בעוד שביוון חובת החיסון היא מגיל 60 ומעלה. במדינות שונות באירופה חייבו בעלי מקצועות מסויימים בחיסון, בעיקר צוותים רפואיים.