הראשונה באירופה: אוסטריה הכריזה על סגר מלא - ותחייב להתחסן

במסגרת הגל הרביעי של הקורונה, האוסטרים צפויים להפוך לראשונים ביבשת שיגדירו חיסונים כחובה על פי חוק, החל מחודש פברואר. הסגר במדינה יחל ביום שני הקרוב ויימשך לא יותר מ-20 יום

אזרחים מחכים להתחסן לקורונה באוסטריה
אזרחים מחכים להתחסן לקורונה באוסטריה | צילום: רויטרס

על רקע השיא במקרי ההדבקה בקורונה, ובמסגרת הגל הרביעי שתקף את אירופה - נשיא אוסטריה החליט היום (חמישי) כי החל מיום שני הקרוב יחול סגר שיימשך במדינה עד 20 יום. בנוסף, מה-1 בפברואר תחול באוסטריה חובת התחסנות נגד קורונה.

נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן, אמר כי הסגר לא ייארך מעבר ל-20 יום, והסביר: "אנחנו לא רוצים גל חמישי". בתוך כך, תלמידים יידרשו לשוב ללמידה מביתם, מסעדות ייסגרו לקבלת קהל - ואירועי תרבות יבוטלו בהתאם. יש לציין כי מדובר במדינה הראשונה באירופה שמחילה חובת התחסנות לקורונה בגל הרביעי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אנטישמיות היא רוע מתמשך": חמאס יוכרז כארגון טרור בבריטניה

מקרון: "צרפת לא תטיל הגבלות על מי שלא התחסן"

המעצר של משה חוגג: המשטרה בוחנת אם הלבין כספים דרך ארגון פשע

הצעד להפיכת החיסון לגדר חובה בקרב האוכלוסייה הבוגרת באוסטריה, צפוי לעורר מחלוקת רבה - מאחר ומדובר במדינה הרביעית בעולם שעושה זאת, אחרי אינדונזיה, מיקרונזיה וטורקמניסטן.

כזכור, רק בשבוע שעבר הכריז נשיא אוסטריה כי לאחר שרק 65% מאוכלוסיית המדינה התחסנה נגד קורונה - הוא ידאג לאסור על מי שלא להתחסן לצאת מהבית שלא למטרות חיוניות. הממשלה התחייבה גם להציג דרישת חיסון לעובדי מערכת הבריאות.